2 368 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
Om Tomten kommer från Kina...?
En liten önsketråd: Vad skulle Du kolla efter om semestern skulle vara förlagd i Peking ett par veckor. Jag tänker då på prylar till snickarverkstaden naturligtvis. 
Bruksbo och Meec görs väl där, så det borde väl vara prisvärt?
Allvarligt talat skulle jag kolla efter kvalitetshandverktyg, borde det inte finnas bra sågar, stämjärn etc eller är det bara Japan som har den traditionen?
/A
Allvarligt talat skulle jag kolla efter kvalitetshandverktyg, borde det inte finnas bra sågar, stämjärn etc eller är det bara Japan som har den traditionen?
/A
Redigerat:
Har röjt runt ganska mycket där, bättre att köpa 20 klockkopior och sälja på blocket så du kan köpa riktiga verktyg här ...
Använd pengarna till att uppleva Kina, det förändras så snabbt nu att du kommer aldrig att kunna göra det senare i livet.
Använd pengarna till att uppleva Kina, det förändras så snabbt nu att du kommer aldrig att kunna göra det senare i livet.
Köp en iPed eller jPad eller en iPhane 4, det är det senaste påhitten på kopier marknaden.
Men det man faktiskt kan köpa är en ordentlig LCD-TFT tv typ det värsta man kan hitta då kinesiska statens subventioner är i procent, kollade förra vintern på BestBuy i Shanghai och då kostade SHARPs bästa modell 25' och den gick på 2x-3x i Sverige.
Men det man faktiskt kan köpa är en ordentlig LCD-TFT tv typ det värsta man kan hitta då kinesiska statens subventioner är i procent, kollade förra vintern på BestBuy i Shanghai och då kostade SHARPs bästa modell 25' och den gick på 2x-3x i Sverige.
tallmilan skrev:
Jo, 46-tummaren borde kunna gå som handbagage.
/A
Jag har handlat på B&Q och Leroy Merlin i Peking. De påminner båda om Bauhaus el liknande. Säljer bl.a. Hitachi och DeWalt. Kursen på rmb är ganska hög numera så det är tveksamt om det lönar sig att handla. Självklart billigare än i Sverige men knappast billigare än import från england.
Vad som däremot är billigt i Kina är ju naturligtvis kopior på kläder, väskor och dvd'er, det är ju dock inte alla som vill köpa sånt. Men det är även billigt att gå till skräddaren så det kan rekommenderas. Hör väl inte direkt hemma i verktygsforumet men kanske de kan sy upp snickarbyxor också
Glasögon är också nästan gratis 100-200kr, kan väl vara bra med några extra par som man inte behöver vara så rädd om i verkstan.
Vad som däremot är billigt i Kina är ju naturligtvis kopior på kläder, väskor och dvd'er, det är ju dock inte alla som vill köpa sånt. Men det är även billigt att gå till skräddaren så det kan rekommenderas. Hör väl inte direkt hemma i verktygsforumet men kanske de kan sy upp snickarbyxor också
Glasögon är också nästan gratis 100-200kr, kan väl vara bra med några extra par som man inte behöver vara så rädd om i verkstan.
Liknande trådar
-
Kommer detta bära TV i gipsvägg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Varför kommer det in vatten i kanalplasten
Tillbyggnad -
Hur ska man nå tomten när lastbil inte kommer fram?
Grund & Markarbeten -
Fjärrvärme kommer dras över tomten, rimlig ersättning?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vem kan råda om hur tomten kommer att se ut?
Grund & Markarbeten