Svara Nytt ämne
  1. 2010-06-08 20:44
    Svara | #1

Junior medlem Medlem: feb 2007
    79 inlägg

3 bilder

Nilfisk högtryckstvätt la bara av

Hej

Har en 125 bar Nilfisk jag köpte förra året.
    Har spolat altanen i 2 dagar och märkte att den läcker vatten från själva maskinen. Gick att använda den hela första dagen, men helt plötsligt andra dagen slutar den att fungera. (Inte så konstigt kanske). Något man kan göra något åt tro. Kan det bara vara säkringen som gått? Var sitter den i så fall? Är det inte meningen att man ska kunna öppna den. Det behövs ju världens längsta skruvmejsel för att lossa nedersta skruven.

Micke

2. 2010-06-08 20:53
    Svara | #2

v-gs avatar
    v-g
    Forumgud Medlem: sep 2007
    Västernorrlands
    3 792 inlägg
    Gillad 4 gånger
    110 bilder
    Den har inte frusit?

Mejslar finns på affären

3. 2010-06-09 09:00
    Svara | #3

79 inlägg

3 bilder
    Hmm, kan ha gjort det i vintras när vi hade fel på värmen i garaget. Antar att det är någon packning som "fryst" sönder. Vad kan det kosta att laga? Kan det blivit dyrare nu när den inte går alls?

Micke

4. 2010-06-09 09:28
    Svara | #4

Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: jul 2007
    Blekinge
    12 032 inlägg
    Gillad 1 139 gånger
    59 bilder
    Är pumphuset i metall eller plast?

Är det i plast och har frusit så är det ofta enklast att köpa en ny maskin.....med metallpumphus.

Högtryckstvättar brukar inte vara helt lättmekade så därför ser du så många med frysskador vid återvinningsstationen på våren.

Har du inte grantin kvar...
    .......or oatävööööööööö

5. 2010-06-09 10:28
    Svara | #5

v-gs avatar
    v-g
    Forumgud Medlem: sep 2007
    Västernorrlands
    3 792 inlägg
    Gillad 4 gånger
    110 bilder
    Min KEW stenålder är LÄTTmekad men så är det en RIKTIG tvätt också, pumphuset väger mer än de flestas hela tvätt Reservdelar finns det också till överkompligt pris, tyvärr frös denna också men klarade sig eftersom det är "påtänkt" att den inte ska frysa sönder.

Angående TS tvätt då, jag skulle försöka slita bort plastkåpan och lokalisera var det läker, är plasthus etc sprucket tror jag det är fetkört. Alternativt tycker jag man kan kolla vilka reservdelar som finns och försöka se vilka som ska bytas det kan ju finnas till lägre pris än vad man tror.

Tex satsen ovan med nya "bussningar" samt backventiler (som ändå var slitna)+säten tror jag jag pyntar 1300+moms nästan gratis säger jag

6. 2010-06-09 12:01
    Svara | #6

79 inlägg

3 bilder
    pumphuset är i metall. Garanti är det, men gäller nog inte om det frusit vilket jag misstänker som sagt med tanke på strömavbrottet i vintras.

Liknande ämnen

1. Varning för Alto-Nilfisk högtryckstvätt
    av byggartotte i forum Verktyg, maskiner & fordon
  2. ny högtryckstvätt , nilfisk e140 ?
    av dunken i forum Verktyg, maskiner & fordon
  3. Högtryckstvätt Nilfisk-Alto snabbkoppling
    av jajnas i forum Verktyg, maskiner & fordon
  4. Kärcher/ Nilfisk
    av Mäster i forum Verktyg, maskiner & fordon
  5. Nilfisk's centraldammsugare
    av Sonander i forum Teknik