Svara Nytt ämne
  1. 2007-11-02 09:59
    Svara | #1

Nykomling Medlem: nov 2006
    15 inlägg

Bästa minireningsverk för 70 000 i totalkostnad?

Hej!

Jag och min fru har jättebeslutsångest när det gäller minireningsverk. Vi bygger en normalvilla och behöver ett minireningsverk som har en maxkostnad på 70 000 kr installerat och klart. Vi hoppas på lite råd och tips från er som redan köpt reningsverk eller kan mycket om det.

Vår schaktfirma vill sälja Biorens men det är för dyrt, det kostar 90+, de säljer även Ecobox men det har stort fall (1 m) och det är på gränsen om det går eller inte där vi bygger. Vad finns det för alternativ i samma prisklass som Ecobox? Minireningsverk går ju att hitta via Google, men det är värre med priser och erfarenheter från användare.

2. 2007-11-08 09:21
    Svara | #2

Nykomling Medlem: maj 2007
    stockholms län
    47 inlägg

jag skulle inte rekomendera ecobox då de har stora problem med att hålla reningsnivåerna som krävs i deras lilla modell, ecobox F3. Samma sak gäller greenrock osv. Mig veterligen finns det inte ett minireningsverk som du kan få installerat och klart för 70000kr som dessutom fungerar.

En god vän till mig installerade ett minireningsverk från Evergreen Solutions och det kostade totalt 77000kr inkulsive efterpoleringssteget. reningsverket kostade typ 60000kr att köpa sen var resten installationskostnader.

du kan ju kolla på www.avloppsguiden.se så kommer du att hitta en massa olika minireningsverk.

MVH

FB

3. 2007-11-08 15:22
    Svara | #3

Banned Medlem: jan 2006
    60 inlägg

9 bilder
    fredric1980 skrev Visa original
    jag skulle inte rekomendera ecobox då de har stora problem med att hålla reningsnivåerna som krävs i deras lilla modell, ecobox F3. Samma sak gäller greenrock osv. Mig veterligen finns det inte ett minireningsverk som du kan få installerat och klart för 70000kr som dessutom fungerar.

En god vän till mig installerade ett minireningsverk från Evergreen Solutions och det kostade totalt 77000kr inkulsive efterpoleringssteget. reningsverket kostade typ 60000kr att köpa sen var resten installationskostnader.

du kan ju kolla på www.avloppsguiden.se så kommer du att hitta en massa olika minireningsverk.

MVH

FB
    Tittade på Evergreens hemsida och gjorde en koll på bolaget. Det är registrerat i våras och det finns inga siffror tillgängliga. Det betyder INTE att det är ett skumt företag men jag skulle vara lite försiktig - typ begära och, framförallt, kontrollera referenser.

//P
    Senast redigerad av Pellesyd 2007-11-09 11:54

4. 2014-03-29 17:23
    Svara | #4

Nykomling Medlem: mar 2010
    Värmland
    4 inlägg
    Gillad 2 gånger
    Har installerat några Ecobox av den nya modellen som kom 2010 (Ecobox Small S1) och den fungerar och klarar kraven för "Hög skyddsnivå". 2014 kommer en uppdatering/förändring som minskar höjdskillnaderna i verket.
    De har ju varit 40cm vilket kan vara mycket om man, som många gör, ersätter en gammal trekammare med en Ecobox istället för att behöva sätta en ny slamavskiljare och sedan bygga markbädd med efterföljande fosforfälla.

5. 2014-03-30 20:04
    Svara | #5

Är du installatör av de systemen?

Liknande ämnen

1. Eksjöhus - totalkostnad???
    av danielssons i forum Hustillverkare
  2. Hur räknar man ur totalkostnad?
    av SillyBear i forum Badrum
  3. Billigaste totalkostnad?
    av FamiljenT i forum Hustillverkare
  4. Totalkostnad för kamin
    av alfalfa i forum Värme allmänt
  5. Totalkostnad
    av Lkpg73 i forum Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.