Svara Nytt ämne
  1. 2007-10-29 07:53
    Svara | #1

Nykomling

Vad kostar det att borra efter vatten?

Tjena!

Funderar på att bygga en mindre fjällstuga. Jag har extremt dålig koll på hur man löser vattenfrågan. Vet dock att det inte finns några borrade brunnar i närheten att ansluta sig till. Vet även att en fastighet i närheten har en brunn men tydligen är vattenkvaliteten långt ifrån bra. Återstår bara att borra eller? Om man väljer att borra, vad går det lös på? Då menar jag inte bara själva borrhålet utan den totala kostnaden för mig innan jag har rinnande vatten i kranarna.

Hoppas någon har en uppfattning om detta och kan vägleda mig lite.
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2007-10-29 08:10
    Svara | #2

Hemmakattens avatar
    Gudfader
    Socialstyrelsen har en liten broschyr om att borra/gräva efter vatten.

ca50.000 för borrning och pumppaket. Tillkommer ev. nedgrävning av vattenslang och arbetet inomhus.
    Senast redigerad av Hemmakatten 2007-10-29 11:04 Anledning: infogade fel länk
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2007-10-29 10:36
    Svara | #3

Nykomling
    Tackar!

Är det den här länken du menar?

http://www.socialstyrelsen.se/NR/rdo...8/20051143.pdf

Den andra hade väl kanske inte så värst mycket med ämnet att göra...

4. 2007-10-29 11:10
    Svara | #4

Hemmakattens avatar
    Gudfader
    Jo, den länken är det. Förstår inte hur den andra länken kunde smyga sig in här.

Den entrepernör som gräver för grund mm gräver även och lägger ned vattenslang, vilket gör att kostnaden blir liten.

Hur hade du tänkt göra med avlopp? Kolla med kommunen vad som gäller. Vattentoa är inte alltid tillåtet.

5. 2007-10-29 13:10
    Svara | #5

Nykomling
    Avlopp...Ja, vet inte riktigt om jag förstår frågan men i detta läge blir det en trekammarbrunn.

Liknande ämnen

1. Borra efter vatten och 3 kammarbrunn
    av tsm i forum Vatten & avlopp
  2. Borra efter vatten OCH bergvärme
    av Jeben i forum Värme allmänt
  3. Borra efter vatten till trädgården
    av Lars_Bertil i forum Trädgård allmänt
  4. Borra efter vatten
    av rimic i forum Värme allmänt
  5. Borra efter vatten
    av mgb62 i forum Grund & markarbeten