P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 836 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 836 inlägg
Försöker få dit en ny ettgreppsblandare på ett gamalt handfat men hålet är för litet >
Är det blandaren som inte håller standardmått eller är det helt enkelt så att det var mindre hål förr ? (60-talet)
Är det blandaren som inte håller standardmått eller är det helt enkelt så att det var mindre hål förr ? (60-talet)
Inget vanligt problem och hålen var inte mindre förr förutom när det var två kranar en för kallt och en för varmt. Kanske något utländskt porslin.
rogge
rogge
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 836 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 836 inlägg
Det gamla handfatet var från Gustavsberg, 60-talet gissar jag på. Blandaren var en av Clas i sjöns billigare, Fokus eller nåt sånt. Verkar helt ok annars.
Artnr 30-9517
Löste det hur som helst genom att bara använda 1 pinnbult och satte den i mitten där pinnen till bottenventilen går så den funktionen fick jag skippa men det är bara en lite toa i källaren så det behövs inte.
Artnr 30-9517
Löste det hur som helst genom att bara använda 1 pinnbult och satte den i mitten där pinnen till bottenventilen går så den funktionen fick jag skippa men det är bara en lite toa i källaren så det behövs inte.
Liknande trådar
-
Vad håller taket för?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bästa lösningen för golvvärme i mindre hall?
Värme allmänt -
Laga gipsvägg för att hålla mindre element
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälper förfrågningsunderlag (FFU) till att hålla kostnader nere på mindre bygge?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hur göra sluttningen mindre halkig snabbt? Min stege är för estetiskt otilltalande.
Byggmaterial & Byggteknik