Byggahus.se
Jag upptäckte att dom har dragit upp ur plattan 110 rör till tvättstället.Det är ny kaklat och huset är nytt och ej ännu slutbesiktigat:(.Min fråga är hur man kan åtgärda det? Plattan är med vattenburen värme.

H
Finns en övergång från 110 till 50 eller 70 mm.

Det är inte så att du har 50 till toaletten nu då? Vad är deras förklaring till det hela? Men det är kanske så man gör.

Jag vet att det finns övergång,men finns det en huv som täcker röret i golvet?Ser inte det väldigt konstigt när det är ett 110 rör som kommer upp.Svar från entrepenören"det var det j###st" .märkligt att ingen har märkt det?:O

Det får väl inte komma upp något ur golvet över huvudtaget. Skall ju komma ur vägg eller gjuten klack.

RoBo skrev:
Det får väl inte komma upp något ur golvet över huvudtaget. Skall ju komma ur vägg eller gjuten klack.
Avloppsrör FÅR komma genom golv i badrum om det är det du tänker på. Inget annat däremot.

Är det så illa att det kommer upp ett 110 mm rör genom golvet för tvättstället så skulle jag ALDRIG släppa det genom slutbesiktningen. De skulle få bila upp golvet och dra in röret i väggen. IOM att det är kaklat så får de riva ner det också och börja om med nytt tätskikt också.

Jag lider med dig.

Protte

Tack för alla svar,vad jag egentligen ville veta om det går att åtgärda utan att bila/riva upp allting och kan man kräva mer av en av dom största husleverantörerna som bygger på totalentrepenad(fick reda på att detta har påtalats av deras rör.u.ent.som gör det invändiga för dem redan vid hans första besök och innan kakling)

Men dåså, stå på dig.

Protte

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.