1 571 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
Ejektor slangar skitiga ?
Ska precis till att (strax) dra upp ejektor slangarna för att byta till djupvattenpump då våran ejektorpump från 1969 har gett upp.
Vi har ju borrhålet inomhus (badrummet, i en skrubb) - kommer vi att få upp 2x 32m leriga slangar nu eller är de bara blöta ?
Finns det några andra tips ?
Vi har ju borrhålet inomhus (badrummet, i en skrubb) - kommer vi att få upp 2x 32m leriga slangar nu eller är de bara blöta ?
Finns det några andra tips ?
vi drog upp min slang, det var någon brunaktig sörja på denna... hade stygga förorenade testvärden på vattnet...
tog in en spolbil, de spolade ren brunnen... bytte slang (annan dimension, gick att torka ren den gamla) och på med en damask över borrhålet så regnvatten inte smet ner i dricksvattnet... och vips så fick jag jättefina testvärden... klart värt typ 3000kr eller vad spolbilen tog... kontra att jag annars hade behövt två filter för totalt 25000kr.... Samt att vi gjorde rent hydroforen så gott det gick men jag har inte vågat dricka vattnet sedan jag såg hur den sågut invändigt.. uärk..
tog in en spolbil, de spolade ren brunnen... bytte slang (annan dimension, gick att torka ren den gamla) och på med en damask över borrhålet så regnvatten inte smet ner i dricksvattnet... och vips så fick jag jättefina testvärden... klart värt typ 3000kr eller vad spolbilen tog... kontra att jag annars hade behövt två filter för totalt 25000kr.... Samt att vi gjorde rent hydroforen så gott det gick men jag har inte vågat dricka vattnet sedan jag såg hur den sågut invändigt.. uärk..
Medlem
· Västerbottens län
· 17 785 inlägg
Men vem placerar borrhålet inomhus?
Protte
Protte
Liknande trådar
-
Vad är det jag ska använda för att förlänga dessa slangar?
Vatten & Avlopp -
Ejektorpump, testa tillrinning
Vatten & Avlopp -
Renovering ejektorpump
Vatten & Avlopp -
Hur dra golvvärmeslangar längs vägg?
Värme allmänt -
Är det nån som vet varför det är två anslutningar mellan hydrofor och ejektorpump
Vatten & Avlopp