1 588 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Vattenfilter
Hej!
Jag behöver ett filter till mitt vatten. De företag jag är i kontakt med är:
www.aquagruppen.com
www.vattenfilter.com
www.renaqua.se
Vilken leverantör har bäst produkter? Har ni erfarenhet ifrån någon av dessa positiva/negativa?
Mvh
emil
Jag behöver ett filter till mitt vatten. De företag jag är i kontakt med är:
www.aquagruppen.com
www.vattenfilter.com
www.renaqua.se
Vilken leverantör har bäst produkter? Har ni erfarenhet ifrån någon av dessa positiva/negativa?
Mvh
emil
Medlem
· Västragötalandslän
· 151 inlägg
Hej!
Vad behöver du förnågot filter??
Jag har precis fått mitt provsvar på mitt egna vatten och har lite mycket kalk (10 dh) i vattnet. Har fylt i mitt provsvar på nägra vattenreningssidor och det som verkar vara mest lovande för mig är göinge http://www.goingefilter.com/.
mvh alexandersson_1
Vad behöver du förnågot filter??
Jag har precis fått mitt provsvar på mitt egna vatten och har lite mycket kalk (10 dh) i vattnet. Har fylt i mitt provsvar på nägra vattenreningssidor och det som verkar vara mest lovande för mig är göinge http://www.goingefilter.com/.
mvh alexandersson_1
Filtret jag skall ha är mot Järn/mangan
Vi har filter från bravatten, dom säljer samma grejer som aquagruppen
Vi hade problem med hårdhet, järn, mangan, lukt(sulfat)
Positivt
Vattnet är numer rent o bra, inget mangan, inget kalk, lite lite järn( Under gränsvärde), ingen lukt
mindre än ½ priset mot JMS lösning
Filtret sköter sig självt, förutom att man får fylla på salt nån gång i månaden
Dom är bra o ha o göra med
Negativt
Har vid några tillfällen haft problem med otät ledning till saltkaret vilket gjort att regenereringen inte fungerat ok. (Fick direkt hjälp via telefon)
Har höjda värden av natrium istället, har inte hunnit prata med bravatten om detta då vi fick provsvaren i veckan. (Höjning av natrium värden är normalt då man har ett jonbytarfilter, frågan är bara hur mycket som är ok)
Vi hade problem med hårdhet, järn, mangan, lukt(sulfat)
Positivt
Vattnet är numer rent o bra, inget mangan, inget kalk, lite lite järn( Under gränsvärde), ingen lukt
mindre än ½ priset mot JMS lösning
Filtret sköter sig självt, förutom att man får fylla på salt nån gång i månaden
Dom är bra o ha o göra med
Negativt
Har vid några tillfällen haft problem med otät ledning till saltkaret vilket gjort att regenereringen inte fungerat ok. (Fick direkt hjälp via telefon)
Har höjda värden av natrium istället, har inte hunnit prata med bravatten om detta då vi fick provsvaren i veckan. (Höjning av natrium värden är normalt då man har ett jonbytarfilter, frågan är bara hur mycket som är ok)