Byggahus.se
är det nån som känner till nåt om vvberedare av märket OSO? är det ett bra märke eller? funderar på att köpa en beg från slutet av -06 för 4000kr kan det vara ett rimligt pris. enligt säljaren kostade den 8000kr ny.

oso är i Norge ungefär som Nibe här i Sverige.

Jag har en 200liters rf Oso sedan 5 år och den fungerar utmärkt och var billigare än motsvarande Nibe. Hur det är med priskillnaden idag törs jag inte säga.

http://www.oso.no/?nLid=3

OSO är rostfri och 10 års garanti.

Jag köpte precis 300liters Nibe, installera själv och satte nya avstägningsventiler till inkommande vatten..
o tro det eller ej, min vatten mätare är INTE plombad..tydligen är min kommun ända i Sverige som inte har plomberade vattenmätare, vad jag vet?

i teorin skulle jag kunna plocka bort den..sätta dit ett rör, kommer dom o ska inspektera så får jag väl montera dit mätaren igen =)
Men jag är laglydig! och så himla mycket kostar inte vattnet.

Fick betala 7000kr för varmvattenberedare. Helt ok tycker jag.

Frodda skrev:
Jag köpte precis 300liters Nibe, installera själv och satte nya avstägningsventiler till inkommande vatten..
o tro det eller ej, min vatten mätare är INTE plombad..tydligen är min kommun ända i Sverige som inte har plomberade vattenmätare, vad jag vet?

i teorin skulle jag kunna plocka bort den..sätta dit ett rör, kommer dom o ska inspektera så får jag väl montera dit mätaren igen =)
Men jag är laglydig! och så himla mycket kostar inte vattnet.

Fick betala 7000kr för varmvattenberedare. Helt ok tycker jag.
Min är inte heller plomberad så visst går det skaffa ett rör (nima katalogen finns dom) som man byter men om nått händer el dom kommer av nån anledning oanmälda så blir det dyrt kan jag tänka mej..

2an skrev:
Min är inte heller plomberad så visst går det skaffa ett rör (nima katalogen finns dom) som man byter men om nått händer el dom kommer av nån anledning oanmälda så blir det dyrt kan jag tänka mej..

jo nått sånt tänker jag mig ochså, hade nog varit beredd chansa om det varit elmätaren dock ;-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.