J jhellqvi #1 Medlem · Stockholm · 24 inlägg 10 sep 2007 09:47 jhellqvi Medlem Stockholm 24 inlägg 10 sep 2007 09:47 #1 Hej, Jag behöver en backventil för en varmvatten ledning. Jag har bara hitta backventiler (15R) för kallvatten. Vad skall jag anända för varmvatten? Jag hittade något som kallas ventilrör på Rinkabyrör men är osäker om jag kan använda den. Johan
Hej, Jag behöver en backventil för en varmvatten ledning. Jag har bara hitta backventiler (15R) för kallvatten. Vad skall jag anända för varmvatten? Jag hittade något som kallas ventilrör på Rinkabyrör men är osäker om jag kan använda den. Johan
gadeberg #2 Medlem · Jönköping · 1 996 inlägg 10 sep 2007 17:02 gadeberg Medlem Jönköping 1 996 inlägg 10 sep 2007 17:02 #2 Ett sådant ventilrör går utmärkt att använda om du vill ha en backventil. Har själv en sådan innan kallvattnet går in i slingan i tanken
Ett sådant ventilrör går utmärkt att använda om du vill ha en backventil. Har själv en sådan innan kallvattnet går in i slingan i tanken