Svara Nytt ämne
  1. 2005-02-11 23:29
    Svara | #1

JLT
    Fullvärdig medlem Medlem: feb 2004
    423 inlägg

1 bilder

Vattenburet värmegolv Aquaheat på Bauhaus

Någon som lagt in värmegolvet AquaHeat från HoWaTech som säljs på Bauhaus. Kortfattat är det ett system som säljs i bitar om 0,8 x 3,1 meter stora "mattor" och i varje matta finns ett antal meter 8 mm golvvärmerör för vattenburen värme. Rören ska sedan kopplas till befintligt element/handdukstork för att kunna kopplas i hop med övriga värmesystemet.

Funderar på att införskaffa 2 stycken sådana "mattor" (totalt 5 kvm) till mitt badrum på 7 kvm. Har redan handdukstork och har alltid varit negativ till elgolvvärme så jag tycker att denna lösning verkar smidig. Kommentarter?

Mer info på www.howatech.de för er som behärskar tyska eller franska.

2. 2005-02-12 11:15
    Svara | #2

Senior medlem Medlem: sep 2004
    639 inlägg

55 bilder

Re: Vattenburet värmegolv Aquaheat på Bauhaus

Hur kopplar man ihop mattorna då? Jag menar blir det inte massa skarvar i slangen om det redan ligger x antal meter i varje matta ??? Eller har jag missuppfattat det hela ???

3. 2005-02-12 18:25
    Svara | #3

JLT
    Fullvärdig medlem Medlem: feb 2004
    423 inlägg

1 bilder

Gutte skrev
    Hur kopplar man ihop mattorna då? Jag menar blir det inte massa skarvar i slangen om det redan ligger x antal meter i varje matta ??? Eller har jag missuppfattat det hela ???
    De säljs tydligen i 2,5 eller 5 kvm. Köper man 5 kvm så är nog inte rören skarvade utan ihopkopplade från fabriken. Tror inte heller att man kan göra dem mindre. I mitt fall skulle det dock fungera bra med en 5 kvm-matta, vilket skulle bli 1,6 x 3,1 meter.

4. 2005-07-01 23:07
    Svara | #4

Fullvärdig medlem Medlem: jun 2004
    124 inlägg

Vågade du testa?
    Utfall?

Eller någon annan som testat detta?

5. 2005-07-30 07:32
    Svara | #5

Nykomling Medlem: jul 2005
    1 inlägg

Hej Letar nu själv efter vattenburet värmegolvsystem. Har du fått någon erfarenhet av detta? Kollade lite på ditt system och det verkade lätt att lägga och instalera.
    /Ulf

Liknande ämnen

1. Vattenburet värmegolv
    av Pelle Kungholmen i forum Värme allmänt
  2. Värmegolv Ä-hus
    av sask i forum Golv
  3. Värmegolv
    av ola721223 i forum Värme allmänt