Byggahus.se
Var på mässa i helgen och teckande ett 24 månaders Viasat Try&Buy erbjudande som går att annulera senast kommande vecka.
När jag kollar närmare på det tekniska så ingår det en enkel decoder utan digital ljudutgång. ???

Det verkar inget bra då jag nu tänker skaffa bauta tv och bioljud till nya huset.
Om jag fattat infon på internet rätt så sänder canal digital med 5.1 ljud ibland och mer blir det, men hur är det med boxer?

Någon som kollat detta i detalj och kan förklara?

Bara att återlämna. En mottagare utan digital ljudutgång är lika värdelöst som en metkrok utan mask. Speciellt eftersom du ska köpa en rejäl anläggning dessutom. Trist att inte kunna njuta av digitalt surroundljud när man vet att det går med en annan mottagare.

Iofs är det inte så jättemånga kanaler som sänder 5.1-ljud än men, som du skrev, det kommer ju mer och mer.
Canal+ bl.a. sänder digitalt ljud via Canal Digital och det borde Canal+ via Boxer göra också, men vet inte säkert.

// Lidman

Detta var i och för sig ett bra tag sen, men när vi skaffade digital-boxer (första gången) blev vi grymt besvikna över att den inte hade digital ljudutgång men fick då beskedet att det inte fanns med digital ljudutgång nån stans. Det har dock gått ett par år så förhoppningsvis har detta förändrats.

Jo, det finns absolut mottagare för Boxer som har digitalutgång nu, men dock inte alla. Boxer sänder Dolby Digital 5.1 på SVT och Canal+ har jag fått reda på nu.

// Lidman

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.