Svara Nytt ämne
  1. 2009-02-16 22:20
    Svara | #1

Nykomling

Mindre Vindkraftverk

Hej jag är en student på Designhögskolan i umeå.
    Jag jobbar på ett projekt där vi ska utveckla och designa ett litet vindkraftverk.

Jag ska lägga fokus på att göra ett koncept för villor/ villaföreningar och höghus (montera på taket) i tätbebyggt område.
    Och nu är jag lite intresserad av att höra vad ni användare är intresserad av att få ut av ett vindkraftverk, förutom el såklart.
    Vill man kunna spara elen i batterier, eller använda som ful-el och värma vatten.
    Kunna ta över elförsörjningen från vanliga nätet?
    jag är lite grön på området och vill veta vad ni användare skulle vilja att ett vindkraftverk skulle kunna leverera.
    Inga ideér är för dumma!
    Ju mer galna det är desto bättre=)
    Tack på Förhand!

/Melker
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2009-02-17 09:59
    Svara | #2

Junior medlem
    Hej Melker! Du kan få hemskt mycket tips och idéer på den här sidan: www.24volt.eu. Börja med att läsa forumen, ring sedan Göran som driver siten så får du alla svar du kan tänka dig!

//Per
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2009-03-11 14:49
    Svara | #3

Nykomling
    Hej Melker,

Om jag var du skulle jag ringa och höra med de företag som sysslar med mindre vindkraftverk och se vad de har för lösningar och erfarenheter av vad du skall studera. Kolla exempelivs www.hybridenergynordic.com eller kolla på www.lantbruknet. för andra alternativ.

/Nicklas

Liknande ämnen

1. Enkelt vindkraftverk
    av tio_Pepe i forum Solenergi & vindkraft
  2. Små vindkraftverk
    av p3C i forum Solenergi & vindkraft
  3. Vindkraftverk
    av looke i forum El
  4. Vindkraftverk
    av myrslok i forum El
  5. Vindkraftverk
    av Stig-Rune i forum Värme allmänt

Taggar