Svara Nytt ämne
  1. 2012-11-14 20:11
    Svara | #1

Nykomling Medlem: nov 2009
    Örebro
    5 inlägg

Motor till vikport typ car-in

Hej!

Har nu googlat halvt ihjäl mig och läst hundra forum-kommentarer men inte lyckats hitta rätt info.
    Är det någon som vet om det går att sätta motor på en garageport av typen vikport car-in? Och i så fall var man hittar en sån motor?

Börjar tröttna på att cykeln med barnet på håller på att välta varje gång jag ska in i garaget.

Tacksam för hjälp

P.S. Inte min port på bilden men samma typ D.S.

Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2013-04-09 16:23
    Svara | #2

Junior medlem Medlem: jul 2008
    Västra Götaland
    64 inlägg

Jag har motor på min vikport. Har en Car-in med hörmann motor.
    Vanlig motor och en tillsats till porten som jag köpt på clas olsson.
    Tillsatsen kommer ifrån http://www.accessa.se/motorer/garage...-fjadrar-a4020
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2013-04-15 17:02
    Svara | #3

Nykomling Medlem: apr 2013
    jönköping
    2 inlägg

Vad heter tillsatsen på clas olsson har försökt att leta på deras hemsida men hittar inte. Jag provade även att ringa till accessa mer kom bara till en telefonsvarare. är det möjligt att tillverka en arm själv, är det någon som har några mått är jag tacksam

4. 2013-04-17 12:48
    Svara | #4

Junior medlem Medlem: jul 2008
    Västra Götaland
    64 inlägg

Vet inte vad satsen heter på classe.
    Jag gick till Classe och frågade i kundtjänst.
    De löste det direkt.

5. 2013-04-17 20:43
    Svara | #5

Fullvärdig medlem Medlem: jun 2004
    197 inlägg
    Gillad 2 gånger
    10 bilder
    Aperto har också.

6. 2013-04-18 18:03
    Svara | #6

Nykomling Medlem: apr 2013
    jönköping
    2 inlägg

Jag har ringt till Aperto men dom hade inga. Vad frågade du efter hos clas olsson så att dom förstod vad du menade. I vilken clas olsson butik var det samt när köpte du den och vad kostade den
    Senast redigerad av jimmybok 2013-04-18 18:09

7. 2014-05-24 14:06
    Svara | #7

Senior medlem Medlem: apr 2004
    33 år
    Jönköping
    627 inlägg
    Gillad 3 gånger
    45 bilder
    Intressant!!! Har oxå en car-in som vore trevligt att elektrifiera. Har letat lite senaste dygnet men kommer ingen vart. Är det som jag förstår, att använda vilken portmotor som helst och köpa/bygga länkage sista biten till porten? Trodde bara det var takskjutportar som gick att motorisera

8. 2014-06-06 21:36
    Svara | #8

Nykomling Medlem: nov 2009
    Örebro
    5 inlägg

Ja, jag kom aldrig så långt som till att hitta en motor, alla spår kändes som blindspår. Men porten är kvar och börjar nu återigen leta efter en motor, så hittar du något matnyttigt så posta det gärna här på forumet!

Tack & trevlig nationaldag!

9. idag 15:12
    Svara | #9

Nykomling Medlem: jul 2005
    40 år
    4 inlägg

Jag letar efter tillbehöret som tidigare såldes på Claes Ohlson men det verkar inte gå att få tag på längre. Har mailat Accessa om deras tillbehör A4020 men utan svar.

Ni som har Car-in med garageöppnare kanske skulle lägga ut lite bilder eller i bästa fall även med montageanvisningen så man kan lista ut hur man kan bygga eget länkage?

Liknande ämnen

1. motor till vikport?
    av dunken i forum Småhus, garage, friggebod, m m.
  2. Motor till Partner
    av Mrmrmh i forum Trädgårdsmaskiner
  3. 3 fas 230 motor till 400
    av Dening i forum El
  4. Någon som har en Allhabo vikport, behöver hjälp
    av Brannmark i forum Småhus, garage, friggebod, m m.

Taggar