Svara Nytt ämne
  1. 2005-09-01 14:01
    Svara | #1

Nykomling

Byggkredit

Har ett byggkreditiv hos min gamla bank idag. Men är inte nöjd. Vet någon vad det kostar att hoppa av tåget? Har inte slutplacerat lånet hos min gamla bank än.

Min nya bank har lovat att stå för alla kostnader som min gamla ev. tar ut, så det drabbar ju inte mig.

Är det någon som varit med om detta förut?
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2005-09-02 12:45
    Svara | #2

Fullvärdig medlem

Re: Byggkredit

Jag hade väntat tills bygget var färdigställt och att lånet ska placeras för att slippa strula med allt som ska fixas
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2005-09-02 13:10
    Svara | #3

Nykomling

Tackar. Fick samma råd av banken idag.

4. 2005-09-02 13:13
    Svara | #4

Senior medlem

Lägg om kreditivet när bygget är klart och slutbesiktning och värdering är gjord till lån men bara med rörlig ränta, sen tar du kontakt t.ex med den bank eller Sbab som du vill göra affärer med så tar dom hand om resten, du behöver inte ordna det själv utan det tar dom hand om.
    Men viktigt att lägga allt rörligt annars får du betala att lösa det bundna, kan bli dyrt.

5. 2005-09-06 12:50
    Svara | #5

Junior medlem

När kan man lägga om byggkrediten till ett bolån? Finnas det någon fast tidpunkt (tex efter slutbesiktning)?

6. 2005-09-06 13:48
    Svara | #6

Senior medlem

Direkt efter slutbesiktning och efter värdering så läggs kreditivet om till lån, men om du har tanken att lägga lånet någon annanstans än i banken du har kreditivet måste du ha ut en värderare för den andra kreditgivaren. För säkerhets skull på olika tider ;D ;D

Liknande ämnen

1. Byggkredit?
    av mojjis i forum Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.
  2. byggkredit+gravid= vad?
    av rupert79 i forum Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.
  3. Lösa byggkredit - Kreditavgift!
    av JD i forum Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.
  4. Överskrida lånelöfte/byggkredit?
    av Solana i forum Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.
  5. Att tänka på när man skall skaffa byggkredit?
    av Bergling i forum Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.