Svara Nytt ämne
  1. 2007-01-18 15:18
    Svara | #1

JD
    Nykomling Medlem: aug 2004
    32 inlägg

Lösa byggkredit - Kreditavgift!

Jag har just blivit varse vad jag har skrivit på. När vi för ett år sedan tog ett byggkreditiv hos SEB så stod det i villkoren att kreditavgiften var 0,00%. Dock hade de smygit in en * och i det finstilta står " *=Vid slutplacering hos annan långivare än SEB tillkommer kreditavgift om 0,75%".

Har ni råkat ut för samma sak och vad har ni gjort? Gladeligen betalat och lagt lånen hos en bank med bättre villkor? Eller bitit ihop och placerat lånen hos SEB?

Problemet är att de vill ha samtliga bankaffärer samlade hos sig...

Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2007-01-18 15:30
    Svara | #2

Senior medlem Medlem: feb 2005
    950 inlägg

Re: Lösa byggkredit - Kreditavgift!

Det står väl inget om att ni måste binda en viss tid? Placera dom rörligt och när det är klart så ta kontakt med en annan bank eller låneinstitut där ni vill placera lånen.
    Dom sköter ju om flyttningen utan du behöver lyfta ett finger.
    Vi hade i och för sig inte den klausulen i vårt kreditiv men vi lät SBAB ta över efter att vi placerat allt rörligt i FSB och det kostade oss 150:-
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2007-01-18 15:42
    Svara | #3

JD
    Nykomling Medlem: aug 2004
    32 inlägg

Re: Lösa byggkredit - Kreditavgift!

Jo, nu när jag kollar så står det att det gäller även om man löser eventuella lån inom ett år.

Liknande ämnen

1. Byggkredit?
    av mojjis i forum Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.
  2. byggkredit+gravid= vad?
    av rupert79 i forum Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.
  3. Byggkredit
    av Seosteres i forum Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.
  4. Överskrida lånelöfte/byggkredit?
    av Solana i forum Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.
  5. Tips inför sökande av byggkredit
    av saidlasf i forum Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.