Hej!
Jag har fått en faktura för vvs-arbete. Dock får jag inte inte detta till att stämma och ber om råd ifall det bara är jag som inte förstår..
Ni ser siffrorna i bilagorna och här är mina kommentarer.
Enligt fakturaunderlag:
Summering material 5 182,2 kr
Moms 1 295,5 kr
Summering arbete 7 500 kr
Moms 1 875 kr
Totalt 15 852,75 kr
ROT-avdrag 50% arbete 4 687,5 kr
Totalt att betala 11 165 kr
Det känns som att jag har fått moms på moms? Samt att summeringarna inte stämmer. Tänker jag fel?
Tacksam för hjälp!
Jag har fått en faktura för vvs-arbete. Dock får jag inte inte detta till att stämma och ber om råd ifall det bara är jag som inte förstår..
Ni ser siffrorna i bilagorna och här är mina kommentarer.
Enligt fakturaunderlag:
Summering material 5 182,2 kr
Moms 1 295,5 kr
Summering arbete 7 500 kr
Moms 1 875 kr
Totalt 15 852,75 kr
ROT-avdrag 50% arbete 4 687,5 kr
Totalt att betala 11 165 kr
Det känns som att jag har fått moms på moms? Samt att summeringarna inte stämmer. Tänker jag fel?
Tacksam för hjälp!
Förstår inte vad du menar, men totalsumman 15 852 är väl helt ok, jag har inte räknat ihop beloppen på allegaten utan enbart din egen uppställning,men om dom stämmer så är det Ok vad sedan Rot ger har jag lämnad där hän.
Det jag menar är att de 2 första bilagorna som är fakturaunderlag inte stämmer med vad som står på den 3:e bilagan som är själva fakturan, där stor totalbeloppet 19 816 krcecar33 skrev:
Fakturan är baserad på underlag 14103, fakturaunderlag du visar har nr 14145. Kanske blivit fel i hanteringen av underlag hos den som skickat fakturan.
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
De har lagt på momsen 2 ggr.
Liknande trådar
-
Bosch tvättmaskin låter konstigt
Tvättstuga -
Har jag blivit lurad? - muntlig offert och rotavdraget på fakturan?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Grön teknik skattereduktion vid installation av laddbox, stämmer fakturan?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
konstig Faktura från Lantmäteriet
Juridik -
Konstig faktura, hur göra?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.