Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)

Visa resultat för omröstning: Vilket/vilka enfråge parti har det töntigaste budskapet?

Antal röster
21. Logga in för att rösta
  • Piratpartiet: Fri Fildelning

2 9.52%
  • Fi: All makt till kvinnorna

10 47.62%
  • V: Höj skatterna

10 47.62%
  • SD: Stoppa invandringen

3 14.29%
Flervalsomröstning.
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2007
    Län: Blekinge
    Inloggad

Vem har det töntigaste en-fråge programmet?

Det finns ju ett flertal partier som driver en enfrågedebatt.

Vi har
    Piratpartiet med fri fildelning!
    SD med invandringsförbud!
    FI med mer makt till kvinnorna!
    V med Höj skatten!

Vilket av dessa partier jar det töntigaste valprogrammet?
    .......or oatävööööööööö
    Redigera/radera meddelande Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget

2.    länk #2
    tompas11s avatar
    Senior medlem Medlem: Apr 2007
    Län: Västmanland

Det är väl du som ställer frågan eftersom du uppenbarligen inte läst deras partiprogram.
    Redigera/radera meddelande Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget

3.    länk #3
    Banned Medlem: Jul 2010
    Län: STHLM

Håller med tompas11 i den här frågan att det är du som är töntigast!

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Sep 2010
    Län: Skåne

Nån har slarvat med läsandet Gäller alla alternativ.

5.    länk #5
    Patrik_Heds avatar
    Gudfader Medlem: Oct 2008
    Ålder: 21
    Län: Gävleborg

Jag tycker att alla alternativ kanske är lite hårddragna, men inte alls helfel.

//Patrik

6.    länk #6
    Nimajnebs avatar
    Inloggad
    Är man inte skarp så blr det balhablaha

Jag tog bort dom gröna då jag måste medge att dom för första gången faktiskt har ett har ett program som sträcker sig över trädkramar varianten... Dessutom har Tjejen där faktiskt knoppat av sig från Mona o Olli och driver en självständig politik för att följa sina jämlikar runt om i ladet

VPK däremot har totalt fallit tillbaka till ett rent kommunist parti där dendäringa Olli bara pratar att allt hänger på skattehöjningar..

Men kan vi alla inse att den där Olli måste vara årets töntigaste politiker??
    Senast redigerad av Nimajneb 2010-09-18 23:46
    .......or oatävööööööööö

7.    länk #7
    tompas11s avatar

Nimajneb med tanke på stavningen ovan, är du full?

8.    länk #8
    Nimajnebs avatar
    Inloggad
    Nimajneb med tanke på stavningen ovan, är du full?
    Skyller lite tarviligt på min Android telefon
    .......or oatävööööööööö

9.    länk #9
    Patrik_Heds avatar

Men kan vi alla inse att den där Olli måste vara årets töntigaste politiker??
    Ja, helt klart. Någon som anser att privat = dåligt är rejält töntig!

//Patrik

10.    länk #10
    Forumgud Medlem: Jun 2009
    Län: Uppsala

Är man anhängare till nåt av de "utvalda" partierna så ser man en hel massa annat i sina partier än en enda fråga förstås och även om jag inte alls sympatiserar med kommunisterna så kan jag tycka att det är orättvist att bunta ihop dom med övriga 3. V har ett komplett partiprogram som jag ser det där skattehöjningarna är ideologiskt betingade vilket gör dom till ett flerfrågeparti.

Fi röstar jag på, Gudruns förvirrade slutsatser om hemliga manliga nätverks som orsak till allt ont är nästan komiska.

Men jag läste SD:s program som dom la i min brevlåda och som moderatväljare kan jag inte annat tycka än att deras slutsatser till minst 90% alltid verkar vara att det beror på invandring/invandrare vilket naturligtvis är helt absurt. Så är det bara inte, det är ett enfrågeparti i mina ögon, en orsak och en lösning på i stort sett alla problem.
    Jag kan rekommendera ett studiebesök i nåt av de länder som varit framgångsrika med att förhindra invandring och där man behållit sin nationella särart. Ha så trevligt oavsett om Ni åker till Nordkorea eller Albanien
    Jag kan inte heller som högerväljare se SD som ett högerparti dom har mycket lite gemensamt med det jag står för alla fall, statistiskt tar dom väl inte väljare främst från höger heller?

Piratpartiets företrädare sa tom själva att dom tänkte lägga ner sina röster i dom flesta frågorna eftersom dom inte hade nån åsikt vilket väl låter som ett enfrågeparti

11.    länk #11
    Nimajnebs avatar
    Inloggad
    Jag har aldrig sett VPK som ett enfråge parti förrän denna vecka när jag tittade på en debatt är Olli på i princip varje fråga sa att lösningen inte vara att sänka skatter. Detta betyder för mig att VPK vill behålla och öka skattetrycket...ingen överraskning... MEN det är ju EXAKT samma typ av argumentering som SD gör... som skyller ALLT på invandringen. Det är av denna anledning som VPK hamnade i listan ovan.
    .......or oatävööööööööö

12.    länk #12
    tompas11s avatar

Det finns inget parti som heter VPK, läs på innan du skriver!

13.    länk #13
    Nimajnebs avatar
    Inloggad
    Finns inget parti som heter V heller, allt handlar om diverse sätt att förkorta ord o namn.

Men för att inte blanda i hop med RödGrönt eller TVserien så väljer jag att skriva VPK då finns det ingen som kan misstolka vilket parti jag menar.
    .......or oatävööööööööö

14.    länk #14
    Patrik_Heds avatar

Bara för att Lars Ohly inte längre är uttalad kommunist, så kan man fortfarande kalla honom för det.

//Patrik

15.    länk #15
    tompas11s avatar

Bara för att Lars Ohly inte längre är uttalad kommunist, så kan man fortfarande kalla honom för det.
    //Patrik
    En person är väl inte ett parti. Man röstar på vad partiet står för, inte på en enskild partiledare.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42