Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Rrrrrs avatar
    Gudfader Medlem: May 2008
    Län: Västerbotten
    Inloggad

Sossarnas reklam

Hörde på radion sossarnas nya reklam. Där säger de i slutet:

9 av 10 tjänar rent ekonomiskt på vår politik!

Hur har de räknat fram de kan man ju undra? Eller har de räknat överhuvudtaget? Tar de för givet att ingen kommer att kontrollera fakta så de kan säga vad som helst?
    EL-intresserad datanörd
    Redigera/radera meddelande Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget

2.    länk #2
    gadu^s avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2005
    Län: Västra Götaland

Alla kan ju räkna fel.. t.om SD...
    Mvh//Janne
    Redigera/radera meddelande Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget

3.    länk #3
    Thomas59s avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2008
    Län: Stockholms län

Hörde på radion sossarnas nya reklam. Där säger de i slutet:

9 av 10 tjänar rent ekonomiskt på vår politik!

Hur har de räknat fram de kan man ju undra? Eller har de räknat överhuvudtaget? Tar de för givet att ingen kommer att kontrollera fakta så de kan säga vad som helst?
    Ingen fara på taket "Rrrrr". I en färsk undersökning som Nepa har gjort för Resumés räkning är De rödgrönas valfilm sämst bland alla riksdagspartiernas filmer. "Folk tror att det är en reklamfilm för SJ" var en av kommentarerna.

Ps. Det finns väl ingen som tror att sörjan kan räkna. Ds.
    ------Bokstävena R och E funka dåligt på mitt tangentbod och ibland orka jag inte gå tillbaks och koa------

4.    länk #4
    Patrik_Heds avatar
    Gudfader Medlem: Oct 2008
    Ålder: 21
    Län: Gävleborg

Jag tror nog att det är ett slarvfel. De glömde nog ordet bidragtagare efter siffran 10.
    Den som gjorde reklamen kanske hade hög feber, lika som den FI-politiker som stavade feministiskt initiativ fel i deras reklamannons. http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle2473037.ece

//Patrik

5.    länk #5
    Patrik_Heds avatar
    Gudfader Medlem: Oct 2008
    Ålder: 21
    Län: Gävleborg

"Folk tror att det är en reklamfilm för SJ" var en av kommentarerna.
    Hahaha

De diskuterade den reklamfilmen på P3 och där uppmärksammade de att de rödgröna var ett X-2000 tåg. Ett tåg som är känt för mycke strul, försenngar osv. Klockrent.

//Patrik

6.    länk #6
    Thomas59s avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2008
    Län: Stockholms län

Jag tror nog att det är ett slarvfel. De glömde nog ordet bidragtagare efter siffran 10.
    //Patrik
    Den kommentaren borde jag ju ha kommit på själv. Shit vad trött jag blir. Får skylla på att jag har ett öga på TV4's utfrågning av sörjan.

Utfrågningen - Vilket patetisk spektakel förresten. Tarmsiga, dåligt, nej skandalöst dåligt pålästa och helt tandlösa programledare. Var är följdfrågorna? Varför ifrågasätter dom inte då sörjan står och drar valser? Var finns djupet i frågeställningarna? Programledarna verkar ju helt okunniga om politik. Varför anlita dessa jönsar? Vår dotters dagisklass skulle utan problem göra jobbet bättre.

"Vi tar våra tittare på allvar" kläckte Jihde precis ur sig - det är ju precis det TV4 INTE gör.
    ------Bokstävena R och E funka dåligt på mitt tangentbod och ibland orka jag inte gå tillbaks och koa------

7.    länk #7
    Senior medlem Medlem: Aug 2009
    Län: Stockholm

Har också reagerat på det, skulle vilja se en uträkning på detta.

8.    länk #8
    Rrrrrs avatar
    Gudfader Medlem: May 2008
    Län: Västerbotten
    Inloggad
    Jo.. dom måste ju ha kommit fram till den siffran på nåt sätt. För det kan väl inte bara vara ren lögn? Blir sugen att maila sossarna och fråga
    EL-intresserad datanörd

9.    länk #9
    Senior medlem Medlem: Sep 2009
    Län: Halland

Sossarna lovade min sambo i förgår att vi inte skulle bli drabbade en enda krona av några skattehöjningar (vi tjänar ca 55k före skatt, bor snart i 3-miljoners kåk). Jag undrar vart man ska skicka räkningen för t.ex. höjningen av bensinskatten de lovade att vi inte ska bli drabbade av...

10.    länk #10
    klaskarlssons avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2006
    Län: Stockholm

Rent generellt kan jag tycka att en 50 lapp hit eller dit (bensinskatten) en 500 lapp (i skattesänkning mer) osv är småsummor (för mig).
    Det som är det viktiga är grundfilosofin, och Rgr är bara en röra tycker jag - det framkomemr i varje debatt hur mkt dom egentligen har kompromissat för att få ett "gemensamt" manifest

/K

11.    länk #11
    Senior medlem Medlem: Sep 2009
    Län: Halland

Rent generellt kan jag tycka att en 50 lapp hit eller dit (bensinskatten) en 500 lapp (i skattesänkning mer) osv är småsummor (för mig).
    Det som är det viktiga är grundfilosofin, och Rgr är bara en röra tycker jag - det framkomemr i varje debatt hur mkt dom egentligen har kompromissat för att få ett "gemensamt" manifest

/K
    Det är inte pengarna det är frågan om, även om det väl är närmare 5000 i månaden än 500 om kommunisterna får bestämma....det är mest principen om att sossarna aldrig kan sluta ljuga folk rakt upp i ansiktet. Sen är de säkert inte ensamma om detta, det förekommer säkert från alliansen också...det enda man vet är att politiker alltid ljuger.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42