Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Rrrrrs avatar
    Gudfader Medlem: May 2008
    Län: Västerbotten
    Inloggad

Nu börjar duellen!

...mellan Mona å Reinfeldt i SVT1. De missar ni väl inte?
    EL-intresserad datanörd
    Redigera/radera meddelande Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget

2.    länk #2
    Glufsglufss avatar
    Gudfader Medlem: Mar 2010
    Län: Uppsala

Nä, och jag hoppas att fler ser det och kommer till lite mer insikt.....så länge det är en debattledare som kan ställa vettiga frågor vill säga.
    Redigera/radera meddelande Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget

3.    länk #3
    Patrik_Heds avatar
    Gudfader Medlem: Oct 2008
    Ålder: 21
    Län: Gävleborg

Fredrik vinner, men något enstaka slag får Mona allt in, men inget som Fredrik inte har ett bra motslag mot.

//Patrik

4.    länk #4
    cederbuschs avatar
    Forumgud Medlem: May 2008
    Län: Örebro län
    Inloggad
    Ärligt talat så när Fredrik pratar så förstår jag inte vad han säger: det är många och vältaliga ord. Men jag hittar inte kärnan i det han säger. Jag tyckte Mona förde en bra ideologisk debatt igår där hon ställer vissa saker på sin spets, men Fredrik för någon slags utslätande dialog där han håller med henne och egentligen är han nog sosse. Fast borgare.

Är en av de där soffligarna som ännu inte bestämt block.

5.    länk #5
    klaskarlssons avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2006
    Län: Stockholm

Ärligt talat så när Fredrik pratar så förstår jag inte vad han säger: det är många och vältaliga ord. Men jag hittar inte kärnan i det han säger. Jag tyckte Mona förde en bra ideologisk debatt igår där hon ställer vissa saker på sin spets, men Fredrik för någon slags utslätande dialog där han håller med henne och egentligen är han nog sosse. Fast borgare.

Är en av de där soffligarna som ännu inte bestämt block.
    Jag tyckte mest Fredrik satt och kunde luta sig tillbaka och hade all "bevisen" på sin sida.
    Mona var definitivt mer offensiv, vilket oppositionen skall vara.
    Dock var ideologin solklar: Vi vill inte ha fler jobb, vi vill ta mer hand om dom som inte har jobb.
    Dvs ngt som jag tycker är helt uppochned - kunde hon inte istället sagt att S också vill skapa fler jobb, men inte på samma sätt som alliansen ?
    Eller vill dom inte det kanske ?
    Gammal klassisk sosseretorik från 80-talet impar inte på mig iaf, även om den är konsekvent.

/K

6.    länk #6
    Rrrrrs avatar
    Gudfader Medlem: May 2008
    Län: Västerbotten
    Inloggad
    Jag tycker Reinfeldt var alldeles för snäll mot Mona. Han hade kunnat krossa hennes argument betydligt bättre! Han kanske sparar sig till slutdebatten på fredag?
    EL-intresserad datanörd

7.    länk #7
    Glufsglufss avatar

Jag tycker Reinfeldt var alldeles för snäll mot Mona. Han hade kunnat krossa hennes argument betydligt bättre! Han kanske sparar sig till slutdebatten på fredag?
    Precis...det kommer det kommer....var så lugn (tror jag)

8.    länk #8
    Glufsglufss avatar

Nu blir det "miljöduell" på 4:an

Då ska vi se hur dumt vissa tänker, ska sverige rädda världen eller se efter oss själva?

9.    länk #9
    Glufsglufss avatar

Otroligt att två personer kan prata om exakt samma sak fast den ena vill kasta ut pengar och göra det nu medans den andre håller på pengarna men vill göra det med tiden.

MP skulle ha varit med på högersidan istället och jämkat lite med C gällande miljöpolitiken.

10.    länk #10
    Patrik_Heds avatar

Bästa kommentaren till Marias utlägg om att det lägger 100 miljoner mer på järnväg än Alliansen: "Ja, men låtsaspengar är inte så mycket..."

/Patrik

11.    länk #11
    Glufsglufss avatar

Bästa kommentaren till Marias utlägg om att det lägger 100 miljoner mer på järnväg än Alliansen: "Ja, men låtsaspengar är inte så mycket..."

/Patrik
    Ja, den var bra faktiskt.

12.    länk #12
    Patrik_Heds avatar

http://tv.expressen.se/nyheter/polit...-tv-sandningen

Efter miljöduellen efter Wetterstrand och Olofson.

Eh, vad vill egentligen Wetterstrand? Och så är hon så jäkla arrogant och hånflinar.

//Patrik
    Senast redigerad av Patrik_Hed 2010-09-14 17:15

13.    länk #13
    Patrik_Heds avatar

Alltså jag kan inte fatta varför de ska ta bort RUT-avdraget??

Det har visat sig att RUT är gratis för staten, det har skapat tusentals jobb, många företag har startat, kvinnor har kunnat starta företag. Det är inte bara de allra rikaste som utnyttjar det utan även många vanliga svenskar.
    Läste ett reportage om en kvinna som hade kunnat starta en städfirma på grund av RUT-avdraget och hon berättade att de flesta av hennes kunder var vanliga Gävlebor. I Gävle är inte många snuskigt rika.

Ett annat reportage handlade om en äldre kvinna som hade kunnat börja anlita en städfirma som kom hem till henne och städade och handlade och umgicks med henne och så på grund av RUT. Ägaren till den firman sa att hon skulle få lägga ner om RUT försvann.

Hörde nu Mona säga att 2 000 jobb kommer förvinna, men att de kommer kunna satsa pengarna man satsar på RUT-avdraget (de som kommer tillbaka till staten = plus minus noll) på att anställa fler inom den kommunala hemtjänsten. Eh, okej?

//Patrik

14.    länk #14
    klaskarlssons avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2006
    Län: Stockholm

Alltså jag kan inte fatta varför de ska ta bort RUT-avdraget??

Det har visat sig att RUT är gratis för staten, det har skapat tusentals jobb, många företag har startat, kvinnor har kunnat starta företag. Det är inte bara de allra rikaste som utnyttjar det utan även många vanliga svenskar.
    Läste ett reportage om en kvinna som hade kunnat starta en städfirma på grund av RUT-avdraget och hon berättade att de flesta av hennes kunder var vanliga Gävlebor. I Gävle är inte många snuskigt rika.

Ett annat reportage handlade om en äldre kvinna som hade kunnat börja anlita en städfirma som kom hem till henne och städade och handlade och umgicks med henne och så på grund av RUT. Ägaren till den firman sa att hon skulle få lägga ner om RUT försvann.

Hörde nu Mona säga att 2 000 jobb kommer förvinna, men att de kommer kunna satsa pengarna man satsar på RUT-avdraget (de som kommer tillbaka till staten = plus minus noll) på att anställa fler inom den kommunala hemtjänsten. Eh, okej?

//Patrik
    Dom vill egentligen inte ta bort RUT - det är V som har drivit det - pga jante: Dvs om inte alla har råd skall inge få ha - och definititvt inte få det billigt. Redan där gör dom självmål eftersom RUT möjliggör för andra än de rikaste att köpa in dessa tjänster men men.

Mp och S skulle nog gärna ha det kvar.
    Mp har ju ett uttalat mål att skatteväxla dessutom, och sänka skatten på arbete (tex rot+rut) men höja på tex el och bensin.

Dock måste Rgr hålla god min i valtider så därför får dom stå för att dom nu är emot RUT, tom när siffrorna visar att det inte ens kostar ngt för staten

Sprickor är bara förnamnet...
    /K

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42