Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    5.2 racings avatar
    Forumgud Medlem: Mar 2008
    Län: götaland
    Blogginlägg: 1

Att en fd Justitieminister inte kan gå med på ett oannonserat drogtest är för mig hyckleri. Oavsett vilken story han kommer med efteråt.

Skulle en Svensson göra likadant skulle det bli ett j*vla liv. Skulle man dessutom göra så på en arbetsplats hade man nog ingen ljusare framtid på jobbet.
    Redigera/radera meddelande Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget

2.    länk #17
    5.2 racings avatar
    Forumgud Medlem: Mar 2008
    Län: götaland
    Blogginlägg: 1

/Joflopp - som för övrigt undrar var kopplingen till husbygge är i tråden.
    Inget.
    Redigera/radera meddelande Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget

3.    länk #18
    Thomas59s avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2008
    Län: Stockholms län

Bodström må ha vilka bevekelsegrunder som helst för sitt agerande men för en betraktare av inslaget framstår hans beteende som otroligt märkligt för att inte säga korkat. Hans "svettig skjorta" förklaring är helt uppenbart en dimridå. Integritetsaspekten kan jag kanske köpa men Bodströms integritetspatos verkade slumra betänkligt fram tills dess de substanser som testet avsåg avslöjades.

Alldeles oavsett om hans integritetsdubier var reella eller inte gjorde hans vansinnigt märkliga beteende att man osökt ställer sig frågan vad som EGENTLIGEN låg bakom hans vägran.

Vad gäller Joflopps kommentar om mediavinkel så kan man väl nästan säga att det INTE VAR NÅGON MEDIAVINKEL att tala om vilket är ganska ovanligt. Bodström vägrade att göra testet och det var också vad media rapporterade. En vinkling av reportaget skulle (hypotetiskt) kunna vara att istället fokusera artikeln på att Bodström hade en svettig skjorta eller att Bodström är en hycklare (vilket han uppenbarligen är) eller en potentiell knarkare/missbrukare av lugnande medel. Då kan vi börja snacka om vinklat reportage. Kanske till och med en "underbar" vinkling.
    ------Bokstävena R och E funka dåligt på mitt tangentbod och ibland orka jag inte gå tillbaks och koa------

4.    länk #19
    Forumgud Medlem: Oct 2006
    Ålder: 38
    Län: Halland

Nu är inte jag heller någon fan av Bodström eller hans partivänner, Men bara för att man är politiker behöver man väl inte ställa upp på allt vad jounalister hittar på.
    Att pissa i en intervju tex....en annan sak är det om hans arbetsgivare kommer med ett oannonserat drogtest och han vägrar. (Finns yrkeb där det krävs för säkerheten)

5.    länk #20
    Thomas59s avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2008
    Län: Stockholms län

Nu är inte jag heller någon fan av Bodström eller hans partivänner, Men bara för att man är politiker behöver man väl inte ställa upp på allt vad jounalister hittar på.
    Att pissa i en intervju tex....en annan sak är det om hans arbetsgivare kommer med ett oannonserat drogtest och han vägrar. (Finns yrkeb där det krävs för säkerheten)
    Nej man behöver/bör inte ställa upp på allt och möjligen, vem vet, var det just denna plötsliga insikt som låg bakom Bodströms kovändning. Problemet ligger dock i hur Bodström hanterade situationen. Hans agerande - att först vara VÄLDIG positiv för att sedan - då substanserna räknades upp - börja svamla om svettiga skjortor väcker ju onekligen en del frågor. Inte helt orimligt att börja fundera på de verkliga skälen till den vändningen. Svettiga skjortor - KNAPPAST. Integritetsskäl - MÖJLIGEN.

Att kalla det för hyckleri är nog i alla fall helt relevant. Är man för drogtester bör man nog "leva som man lär". Frivilliga eller ej. Integritetskränkande eller ej. Är man "ren" har man ju inget att förlora brukar man väl säga.

Sen kan jag väl personligen tycka att hela integritetsbegreppet urvattnats betänkligt. Dels är den personliga integriteten, i det moderna it-samhället så till den milda grad urvattnad att det är svårt att alls tala om integritet. Integritetsbegreppet används ofta för att försvara sådant som knappast är skyddsvärt och har blivit som någon sorts universalargument som inte går att säga emot.
    ------Bokstävena R och E funka dåligt på mitt tangentbod och ibland orka jag inte gå tillbaks och koa------

6.    länk #21
    HusByggarTomtens avatar
    Forumgud Medlem: Jan 2007
    Län: .

Thomas59,
    Bra sammanfattning! (enligt mitt sätt att se det)

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42