Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #1
    Patrik_Heds avatar
    Gudfader Medlem: Oct 2008
    Ålder: 21
    Län: Gävleborg

Partitest - Se vart du står!

Tipsar om DN:s partitest. Gör gärna det och redovisa gärna era resultat här!

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/k...alet-1.1123899

__________________________________________________ __________________________

Mitt resultat: KD: 71 %, M: 65 %, C: 62 %, FP: 59 %, S: 38 %, MP: 25 %, V: 22 %.

Fast resultatet ska man ta med en stor nypa salt!

//Patrik
    Senast redigerad av Patrik_Hed 2010-06-18 15:57
    Redigera/radera meddelande Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: Aug 2007
    Län: Västernorrland
    Inloggad
    Mitt resultat: M: 73 %, FP: 71 %, KD: 64 %, C: 59 %, S: 29 %, MP: 17 %, V: 14 %.
    Redigera/radera meddelande Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget

3.    länk #3
    loffess avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2006

1 Folkpartist!? (66%)
    2 Moderat (66%)
    3 Kristdemokrat (61%)
    4 Centerpartist
    5 Socialdemokrat
    6 Miljöpartist
    7 Vänsterpartist (27%)

Tidigare har jag flest gånger blivit KD och sedan M men aldrig Fp ;-)
    Bor i villa, Järfälla

4.    länk #4
    Banned Medlem: Mar 2010
    Län: Stockholm

M 79 %
    fp 74 %
    kd 66 %
    c 60 %
    s 31 %
    mp 22 %
    v 14 %

Skönt, man blir alltid lite orolig med test

5.    länk #5
    Senior medlem Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne

Hjälp jag är visst en kristdemokrat utan att jag vet om det...
    71%kd, fp=69%, c och m= 67% s=47% v=28% mp=18%
    Då körde jag efter principen allt eller inget, mitten är inget alternativ...Men hade några ingen åsikt...

6.    länk #6
    Senior medlem Medlem: Nov 2008

Verkar som om folket på forumet står ganska långt till höger. Inte bara dessa inlägg utan ganska många andra omröstningar visar tyliga högertendenser. Vad kan det bero på? Är det en stor andel välbetalda byggare med 25-30 000 i månaden som tjänar på alliansens jobbskatteavrdag? Eller är det många som är oroliga för att hög fastighetsskatt skatt återinföras?

7.    länk #7
    Forumgud Medlem: Sep 2009
    Län: Stockholms
    Inloggad
    Någon måste väl bryta trenden.

MP: 51%
    V: 45%
    KD: 36%
    S: 32%
    C: 32%
    M: 32%
    FP: 30%

Jag skall nog fortsätta hålla tyst i politiska diskussioner på detta forum.

Erik

8.    länk #8
    Senior medlem Medlem: Nov 2008

Jag hänger på. Erik var ju modig och stod mot majoriteten.
    MP 69%
    VP58%
    S 46%
    C28%
    Kd 26%
    FP 24%
    M17%

Fast jag skulle placera moderaterna före KD och centern som jag mest ser som en parodi.

9.    länk #9
    Senior medlem Medlem: Jan 2010
    Län: Västra Götaland

Kd blev jag sen moderat.

10.    länk #10
    FredrikRs avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2006
    Län: Dalarna
    Inloggad
    Miljö, vänster, center, moderat, sosse, kd, fp...

Känns lite skönt att KD kom så pass långt bak i testet, centern på 3e plats känns lite...
    Ja jag vet inte jag..

11.    länk #11
    Banned Medlem: Mar 2010
    Län: Stockholm

Verkar som om folket på forumet står ganska långt till höger. Inte bara dessa inlägg utan ganska många andra omröstningar visar tyliga högertendenser. Vad kan det bero på? Är det en stor andel välbetalda byggare med 25-30 000 i månaden som tjänar på alliansens jobbskatteavrdag? Eller är det många som är oroliga för att hög fastighetsskatt skatt återinföras?
    Nja, största delen verkar vara hempulande akademiker som vill vara lite "big Jim " emellanåt och spika lite.
    Dessutom har en röstning innan visat (som verkar vara borttagen) att majoriteten här på forumet är sverigedemokrater.

12.    länk #12
    Coolmans avatar
    Senior medlem Medlem: Mar 2004

Moderat 65%
    Folkpartu 63%
    KD 62%
    C 54%
    S 35%
    MP 18%
    V 15%

Äcklig blått är man

13.    länk #13
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2009
    Län: Östergötland

vp 65%
    mp 59%
    s 50 %
    övriga diverse partier samtliga under 30%

stämmer bra detta testet

14.    länk #14
    haavards avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2009

Att det blev mest miljöparti är inte förvånande för en som tänker bygga ett hus i halm, ej heller förvånande att S (också kallad tråkighetspartiet) kom sist. Fövånande och skrämmande var däremot att kommunisterna kom på andraplats...

Hälsning från en blågrön utan rösträtt.

15.    länk #15
    Senior medlem Medlem: Jan 2010

För att vara ärlig så tjänar jag knappt någonting på alliansens parti. Inte många kronor men jag vill inte se Sverige förfalla därför vill jag helst att dem vinner. Då man får sin lön i en annan valuta så hade jag tjänat på att Sverige föll men usch.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42