Inte alla, bara de som tillför något till landets utveckling.
//Patrik
Så sant. För att vara ett "arbetarparti" har sossarna en märklig inställning till arbete, dvs det ska inte nödvändigtvis löna sig. Jag tror personligen att det delvis är den gamla "röstköpsstrategin" som ligger kvar och spökar.
"Visserligen pungslår vi er på alla pengar men röstar ni bara på oss så får ni tillbaks dem i form av bidrag."
Väljarna verkar ha genomskådat den strategin.
LO har konstigt nog en motsatt strategi, om man ska vara petig. Inom LO-värnar man (man kan ha invändningar mot detta) om de medlemmar man redan har men struntar i dem som står utanför arbetsmarknaden eller inte kommer från Sverige. Måste kännas väldigt märkligt att sitta på LO och ge pengar till ett parti (Sossarna) som har ett helt annat fokus, dvs de som inte jobbar.
------Bokstävena R och E funka dåligt på mitt tangentbod och ibland orka jag inte gå tillbaks och koa------
Inte ett dugg, precis lika oförvånad som när fackombud från kommunal hjälper dementa att rösta genom att lägga i sossarnas valsedlar i kuverten utan att den som röstar vet vad som händer.
Senior medlem
Medlem: Jan 2010
Län: Västra Götaland
Mona blir curlad, facket mer eller mindre tvingar på medlemmarna röster, någon annan följde med röstarna in i båset och visade vart dem skulle kryssa, SD ska frysas ut.
Vi har förlorat en del av våran demokrati med detta val. Sorgligt när man tänker efter. "Varje rea börjar med ett kliv" så med det i tanke så vill jag inte veta vart vi bär av. Kanske Ohly marscherar med högburet huvud hand i hand med curlande Mona.
Gudfader
Medlem: Mar 2010
Län: Uppsala
Kan alla vare sig ni är höger eller vänster hålla med om att det smartaste Mona till på lördag när det är "statsministerduell" på TV4 kan göra är att ta med bevis på att denna debatterade hålet på 20 miljarder i deras budget inte finns samt andra saker som de rödgröna nekar till och säger att alliansen ljuger om. 90% av dagens "blockdebatt" gick ju ut på anser jag att de rödgröna bara gnällde, kom med lite siffror, påstog att alliansen ljuger men inte själva plockade fram några direkta bevis på att allt dom säger stämmer. Det är ju de rödgröna som utmanar så kan inte Mona på lördag visa ordentligt så måste väl de tveksamma i alla fall ta och välja alliansen.
Kan alla vare sig ni är höger eller vänster hålla med om att det smartaste Mona till på lördag när det är "statsministerduell" på TV4 kan göra är att ta med bevis på att denna debatterade hålet på 20 miljarder i deras budget inte finns samt andra saker som de rödgröna nekar till och säger att alliansen ljuger om. 90% av dagens "blockdebatt" gick ju ut på anser jag att de rödgröna bara gnällde, kom med lite siffror, påstog att alliansen ljuger men inte själva plockade fram några direkta bevis på att allt dom säger stämmer. Det är ju de rödgröna som utmanar så kan inte Mona på lördag visa ordentligt så måste väl de tveksamma i alla fall ta och välja alliansen.
Eller?
Eller.......................................helt enkelt avgå! Då skulle nog en stor drös besvikna sosseväljare återvända. Tror inte så många bekymrar sig över hålen i budgeten och 20 Miljarder skulle ändå bara täcka de värsta hålen. Det är helt enkelt inte hålen eller för den delen politiken det är fel på. Det är MONA.
------Bokstävena R och E funka dåligt på mitt tangentbod och ibland orka jag inte gå tillbaks och koa------