Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #316
    Thomas59s avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2008
    Län: Stockholms län
    Inloggad
    Inte alla, bara de som tillför något till landets utveckling.

//Patrik
    Så sant. För att vara ett "arbetarparti" har sossarna en märklig inställning till arbete, dvs det ska inte nödvändigtvis löna sig. Jag tror personligen att det delvis är den gamla "röstköpsstrategin" som ligger kvar och spökar.

"Visserligen pungslår vi er på alla pengar men röstar ni bara på oss så får ni tillbaks dem i form av bidrag."

Väljarna verkar ha genomskådat den strategin.

LO har konstigt nog en motsatt strategi, om man ska vara petig. Inom LO-värnar man (man kan ha invändningar mot detta) om de medlemmar man redan har men struntar i dem som står utanför arbetsmarknaden eller inte kommer från Sverige. Måste kännas väldigt märkligt att sitta på LO och ge pengar till ett parti (Sossarna) som har ett helt annat fokus, dvs de som inte jobbar.
    ------Bokstävena R och E funka dåligt på mitt tangentbod och ibland orka jag inte gå tillbaks och koa------
    Redigera/radera meddelande Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget

2.    länk #317
    Glufsglufss avatar
    Gudfader Medlem: Mar 2010
    Län: Uppsala

Jag trodde jag hade lagt ut länken redan men det hade jag inte, så här går det till i Uppsala när det desperat raggas röster.

http://www.unt.se/val/kollektiv-fort...28.aspx?ref=nf
    Redigera/radera meddelande Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget

3.    länk #318
    Thomas59s avatar
    Inloggad
    Jag trodde jag hade lagt ut länken redan men det hade jag inte, så här går det till i Uppsala när det desperat raggas röster.

http://www.unt.se/val/kollektiv-fort...28.aspx?ref=nf
    Var det någon som blev förvånad över tilltaget?
    ------Bokstävena R och E funka dåligt på mitt tangentbod och ibland orka jag inte gå tillbaks och koa------

4.    länk #319
    Senior medlem Medlem: Sep 2009
    Län: Halland

Var det någon som blev förvånad över tilltaget?
    Inte ett dugg, precis lika oförvånad som när fackombud från kommunal hjälper dementa att rösta genom att lägga i sossarnas valsedlar i kuverten utan att den som röstar vet vad som händer.

5.    länk #320
    Senior medlem Medlem: Jan 2010
    Län: Västra Götaland

Mona blir curlad, facket mer eller mindre tvingar på medlemmarna röster, någon annan följde med röstarna in i båset och visade vart dem skulle kryssa, SD ska frysas ut.

Vi har förlorat en del av våran demokrati med detta val. Sorgligt när man tänker efter. "Varje rea börjar med ett kliv" så med det i tanke så vill jag inte veta vart vi bär av. Kanske Ohly marscherar med högburet huvud hand i hand med curlande Mona.

6.    länk #321
    Glufsglufss avatar
    Gudfader Medlem: Mar 2010
    Län: Uppsala

Kan alla vare sig ni är höger eller vänster hålla med om att det smartaste Mona till på lördag när det är "statsministerduell" på TV4 kan göra är att ta med bevis på att denna debatterade hålet på 20 miljarder i deras budget inte finns samt andra saker som de rödgröna nekar till och säger att alliansen ljuger om. 90% av dagens "blockdebatt" gick ju ut på anser jag att de rödgröna bara gnällde, kom med lite siffror, påstog att alliansen ljuger men inte själva plockade fram några direkta bevis på att allt dom säger stämmer. Det är ju de rödgröna som utmanar så kan inte Mona på lördag visa ordentligt så måste väl de tveksamma i alla fall ta och välja alliansen.

Eller?

7.    länk #322
    Thomas59s avatar
    Inloggad
    Kan alla vare sig ni är höger eller vänster hålla med om att det smartaste Mona till på lördag när det är "statsministerduell" på TV4 kan göra är att ta med bevis på att denna debatterade hålet på 20 miljarder i deras budget inte finns samt andra saker som de rödgröna nekar till och säger att alliansen ljuger om. 90% av dagens "blockdebatt" gick ju ut på anser jag att de rödgröna bara gnällde, kom med lite siffror, påstog att alliansen ljuger men inte själva plockade fram några direkta bevis på att allt dom säger stämmer. Det är ju de rödgröna som utmanar så kan inte Mona på lördag visa ordentligt så måste väl de tveksamma i alla fall ta och välja alliansen.

Eller?
    Eller.......................................helt enkelt avgå! Då skulle nog en stor drös besvikna sosseväljare återvända. Tror inte så många bekymrar sig över hålen i budgeten och 20 Miljarder skulle ändå bara täcka de värsta hålen. Det är helt enkelt inte hålen eller för den delen politiken det är fel på. Det är MONA.

8.    länk #323
    v-gs avatar
    v-g
    Forumgud Medlem: Sep 2007
    Län: Västernorrlands

Nu är Monas tid till ända! Historiens sämsta val för S visar ju att allt spott och spe över henne inte var ogrundat.

Såg förbannat sur ut på bild iaf

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42