Svara Nytt ämne
  1. 2004-09-05 16:34
    Svara | #1

Macke202s avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: jun 2004
    Blekinge
    415 inlägg
    14 blogginlägg

2 bilder

Mögelhund priser

Hejsan,

Vi ska tilläggs besiktiga ett hus inom kort och eftersom det är byggt -73 på platta så skulle vi gärna vilja ha med en mögelhund för att kolla grunden mm. Är det någon som vet ungefär vad en sådan kostar extra, vi bor i Växjö.

Of course I don't look busy, I did it right the FIRST time!
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2004-09-05 22:04
    Svara | #2

yonnas avatar
    Gudfader Medlem: dec 2002
    4 183 inlägg
    Gillad 8 gånger
    1 bilder

Re: Mögelhund priser

Om du söker på mögelhund på nätet finner du många länkar. Exempel: http://w1.448.telia.com/~u44802991/fragor.html#kostar

Risken med just mögelhundsjobbet är att det har dykt upp en del lycksökare. Ring runt och begär in offert; ta fram uppgifter på mögelhundförarens bakgrund & utbildning; kolla därefter med Anticimex eller annan 'seriös' firma och med förarens skola/utbildning liksom jyckens bakgrund.

Eftersom jag själv har jycke, har många jyckekompisar ... och har hört att arbetslösa jyckeägare hittat just denna nisch för sysselsättning blir jag ytterst suspekt ...
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2004-09-06 02:15
    Svara | #3

RoTes avatar
    Senior medlem Medlem: jun 2004
    Uppsala
    875 inlägg
    Gillad 74 gånger
    6 bilder

Hyr in mig, jag tål inte mögel.
    Bilgalen busschaufför som aldrig hittar ett hus att köpa...

4. 2004-09-06 08:31
    Svara | #4

Macke202s avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: jun 2004
    Blekinge
    415 inlägg
    14 blogginlägg

2 bilder

Tackar för svaren, jo vi tänkte begära in just utbildningsbeviset på hunden o föraren. Pratade precis med Anticimex o det fanns ingen hund att tillgå via dem och de hade ingen inom en 10 mils radie som de kunde ta in heller... :-/ Vi bor i Växjö o den närmaste hunden tidigare fanns i Kalmar men hade pensionerats för ett par år sedan.

Som "tur är" tål inte min sambo heller mögel så vi får väl sätta henne där ett par dagar o kolla hur hon reagerar!
    Of course I don't look busy, I did it right the FIRST time!

Liknande ämnen

1. Mögelhund, kan den lukta fel?
    av Villahilla i forum Miljö & hälsa
  2. Mögelhund eller fukttekniker i NV Skåne?
    av FruEkorre i forum Referenser hantverkare & entreprenörer
  3. Mögelhund i göteborg
    av jlsys i forum Köpa & sälja hus
  4. Mögelhund i Västra Götaland?
    av Venden i forum Referenser hantverkare & entreprenörer
  5. Erfarenheter av mögelhund
    av ulliserik i forum Grund & markarbeten