Byggahus.se
Hej!

Hittar inget bra underforum för rescensioner av verktyg och maskiner, borde finnas tycker jag.

I alla fall jag behöver en tigersåg för lite husbehov (vet inte hur ofta den kommer att användas). Cheapy har en Toolmate DT-920 839 för 499:- någon som har provat den, är inte 710W lite lite?

Bifogar länk på aktuell såg:
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=43041

Har ingen aning om hur Toolmate-sågen är, men jag har noterat att Bauhaus har rea på Black & Deckers sortiment just nu, och säljer deras RS1050EK för 597kr (cirka halva priset mot de flesta andra ställen). Den är på 1050W. Jag köpte en förra veckan, men har inte haft tillfälle att prova den än. Så om du inte får utslag av namnet B&D (vilket många i det här forumet verkar få) så kan den vara ett prisvärt alternativ.

Kanske mer logiskt att ta detta i verktygsforumet. Det finns säker 40-50 trådar där som berör tigersågar

Milkshaken
Jag har en hel del toolmategrejer... (Cheapy) och kan väl säga såhär om kvaliteten... Om det används mycket... Köp ett annat märke.... ja motor funkar bra, men lager och andragrejer som tex skyddsgrejer funkar sämre, det är oftast et spel för galleriet med skydden, just för att det ska finnas, men det håller inte eller är i vägen....
nu vet jag att det är en tigersåg du är kåt på... ok, men hur blir det med lagren i foten, och i skytteln där sågbladet ska åka upp och ned.... Nej... Om du inte ska göra nåt annat än att riva en dörr, så rekommenderar jag dig att köpa en billigare bosch, eller black o decker istället.... Toolmate är riktigt dålig kvalitet i svenska mått mätt....

@ bjomape : Tack för tipset! Tyvärr hade båda Bauhaus i mitt närområde slutsålt :/

@ Nimajneb : Det lyckades jag missa. Ska hålla mig där i fortsättningen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.