8 207 läst · 6 svar
8k läst
6 svar
Bortforsling av oljetank - Förslag på firmor (Linköping)
Jag anlitade en firma som heter Tankdemontering för ett par år sedan, de håller till utanför Öebro, Lindesberg tror jag det var, men åker långa rundor och skrotar tankar. De rev ur tanken snabbt och smidigt, ett jädra oväsen med en stor nibbler i en halvtimme, bar ut skrotet och slängde på en lastbil och inte blev det speciellt dyrt heller. Värt pengarna att slippa stå och nöta själv en hel helg med fel verktyg och dra på sig ryggskott.
Medlem
· Östergötland
· 65 inlägg
Det gäller att vlja rätt verktyg, stor nibbler gör inga gnistor men en nibbler som klarar 4 mm är inte gratis. Tigersåg kan funka men vinkelslip går bort...som sagt, kostnaden var såpass rimlig att det inte var vettigt att göra det själv.
En seriös firma kräver att en spolbil gör rent tanken innan. Det tjänar alla på. Inte kul med diesellukt i hela huset samt handavtryck överallt.
I bland kan ju tanken gå att ta ut via källargarage el dyl. I en del hus ska skrotet bäras upp för trappor, genom vardagsrum och kök för att komma ut..
En dieseltank som är några decennier gammal är full med kolsvart bös på botten.
Ser du bara till att den är rengjord tror jag nästan vilken smedfirma som helst kan hjälpa dig.
I bland kan ju tanken gå att ta ut via källargarage el dyl. I en del hus ska skrotet bäras upp för trappor, genom vardagsrum och kök för att komma ut..
En dieseltank som är några decennier gammal är full med kolsvart bös på botten.
Ser du bara till att den är rengjord tror jag nästan vilken smedfirma som helst kan hjälpa dig.

Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 15 578 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 15 578 inlägg
Efter en snabb titt (för jag är nyfiken) så låter ju tankdemontering kalas.
Är inte tanken borta på 2 timmar bjuder vi på jobbet!
Vi sanerar och demonterar tanken, samt tar med oss plåten.
Och dom jobbar i Linköping.
http://www.tankdemontering.com/
Det är ju nästan så man hade längtat att ha en egen tank i källaren
Och tyvärr så har jag ju inte det...
Är inte tanken borta på 2 timmar bjuder vi på jobbet!
Vi sanerar och demonterar tanken, samt tar med oss plåten.
Och dom jobbar i Linköping.
http://www.tankdemontering.com/
Det är ju nästan så man hade längtat att ha en egen tank i källaren