A
AndersS
32 678
Poäng
20 347
Medlem i
100
Startade trådar
11 dec 2004
Senast aktiv
Livsnjutare - men fullt upp med två fastigheter
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
AJag säger att du jämför äpplen och päron och dessutom är alla antaganden anpassade för att passa din egen åsikt/kalkyl 😉 Köp radhuset...
-
AAndersS svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Nja, har aldrig hänt utan man märker på de bilar vi haft/har att räckvidden och att det kan missa i att öppna när batteriet blir dåligt...
-
AVår fd. CC -18 kom inte upp i närheten av halva kostnaden ViB redovisar på de 3 år vi hade den, såldes drygt 4 år gammal. Den T8...
-
AAndersS svarade i tråden Bäst före datum ved?.Vad var inte bra?
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Njet, det finns idag drygt 5 000 000 bilar i Sverige varav ca 300 000 är elbilar, vid kommande årsskifte 24/25 beräknas det finnas ca...
-
AAndersS svarade i tråden Sänksåg eller cirkelssåg som fungerar med skena?.Ja, det är sänksågen jag saknar men har istället kompletterat så att allt idag finns i både 230V och 18V (inte bordsågen)😉
-
AAndersS svarade i tråden Kommer bostäder vara en usel investering i framtiden?.Hum, vad skrev jag i inlägg #2 att det var mycket mera komplext att det är livet man vill leva som påverkar, men fick svaret "Självklart...
-
ADet är inte så att det i ett tidigare dispens beslutats om en tomtplatsavgränsning? Om det är så att dina förutsättningar stämmer med...
-
AAndersS svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Kan vi inte tillsvidare hålla oss till "vanliga" eldrivna personbilar? Det räcker så bra att följa den utvecklingen att bli mogen och...
-
AAndersS svarade i tråden Kakla källarvägg i tvättstuga - Jämna till hur?.😉 var därför jag använde kakel och klinkers🙂
-
AAndersS svarade i tråden Kakla källarvägg i tvättstuga - Jämna till hur?.Varför inte kakla tvättstugan, det blir fint.
-
ABara att köra in och prova (om det snart är dags för besiktning) lär knappast bli ombesiktning utan bara en tvåa du behöver åtgärda själv..
-
AAndersS svarade i tråden Kvalitetsgräsklippare till 1000 kvm.Jodå, på Klippo Comet har det ingen betydelse, måste göras efter varje klippning åtminstone här på fastlandssidan.😉 På Hondan görs det...
-
AAndersS svarade i tråden Varför fungerar inte detta nyinköpta lysrör i denna armatur?.Hos svärföräldrarna byte jag hela armaturen, lite dyrare men de fick bättre ljusspridning på köpet...
-
AKorrekt, eller snarare, jag orkar sällan gå i clinch med någon längre. Utan mer nickar och ler men tänker att det är bäst man tar allt...
-
ASer man till hela riket så är det en faktor 10 färre taxibilar och i stockholm en faktor 10 fler. Någonstans stämmer väl påstående får...
-
AUtanför storstäderna är det tvärtom... 10% kör påverkade och taxibilar finns knappt (förutom färdtjänstens busssar).
-
AAndersS svarade i tråden Kvalitetsgräsklippare till 1000 kvm.Har bytt olja två gånger på vår HRX under de sex år vi ägt den, dags igen i år. Brukar blåsa rent luftfiltret en gång per år. Mera är...
-
AAndersS svarade i tråden Kommer bostäder vara en usel investering i framtiden?.Ok, det är Stockholm det gäller, stod inget om det? För resten av landet gäller mera det jag noterade tidigare😃
-
AJag är 40 och sambo. Vi har ett barn på 4år. Vi har båda haft jobb, men inga välbetalda. Byggde själva ett hus som tog 10år att...
-
AAndersS svarade i tråden Husdrömmar med feng shui, currylinjer och dyra markarbeten.Verkar vara en bror till hustrun som var byggaren, det nämndes när väggarna skulle göras av mannen att det var en svåger. Men det finns...
-
ASå har vi på min närmsta ÅVC också (fast innanför staketet). På den stora ÅVC'n är det öppna containrar så man kan tömma hela tunnan...
-
AAndersS svarade i tråden Återvinningshysterin blir kontraproduktiv.Håller på med att hjälpa till att städa ur gamla utrymmen/lokaler och vi har koll på hur det ska sorteras på ÅVC. Allt ställs i högar...
-
AAndersS svarade i tråden Kommer bostäder vara en usel investering i framtiden?.Finns inget generellt svar. Du måste utgå från geografi, läge, typ av bostad, prisnivå, arbetstillfällen, livsstil, fritidsintresse...
-
AAndersS svarade i tråden Allt om bilen.Vet ej, men kör när jag behöver och bilen står ute året runt, har rullat i snitt 1700mil/år och 1/3 vinterhalvåret. Var läckage i...
-
AAndersS svarade i tråden Allt om bilen.Något skiljer, vår har inte den rosten. Vi brukar kolla det vid besiktning och nu senast i förra veckan och har inte alls den rosten...
-
AAndersS svarade i tråden Allt om bilen.Japp, och den första som firman levererade i februari 2017.
-
AAndersS svarade i tråden Kvalitetsgräsklippare till 1000 kvm.Välj en Honda HRX 476 har mulcher och ställbar uppsamling vid fritidshuset, har den större 537 modellen. Hemma en Klippo som ersatte en...
-
AOm du har en lätt lastbil ja. Men jag tycker hela problemet är kraftigt överdrivet? Hos oss slipper man avgiften om man föranmäler det...
-
AAndersS svarade i tråden Allt om bilen.Och hamnade på 54 000 kr. Om man vill så kan man lägga till ett sommardäckbyte 6500 kr.
Bilder
Visa mer

AndersS har laddat upp 636 bilder.
Filmer
AndersS har laddat upp 1 film.
Allmän info
- Från
- Kalmar Län
- Kön
- Man