Skriv svar Nytt ämne
  1. 2006-01-27 00:44
    Svara | #1

Spixs avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: jan 2006
    441 inlägg

4 bilder

Frys med inbyggd ismaskin

Jag tänkte höra om någon känner till en rostfri frys med ismaskin som har full bredd. Alla skåp jag hittat med ismaskin är ihopbyggda med kylen och bredden är ungefär hälften av en en vanlig frys. Eftersom mycket djup också försvinner p.g.a att ismaskinen tar plats får man ju lagom utrymme i frysen kvar för att förvara två Gorbypiroger, skitdumt.

2. 2006-01-27 19:21
    Svara | #2

Spixs avatar
    441 inlägg

4 bilder

Re: Frys med inbyggd ismaskin

Med tanke på att jag inte fått något svar kan jag alltså utgår från att fullbredd (ej djup) på frys med ismaskin ej finns eller?

3. 2006-01-29 14:19
    Svara | #3

Fullvärdig medlem Medlem: nov 2005
    115 inlägg

1 bilder

Har fått för mig att jag sett en side-by-side kyl/frys där även frysen va fullbredd. Minns dock ej vilket märke det va.

4. 2006-01-29 15:33
    Svara | #4

Spixs avatar
    441 inlägg

4 bilder

Hittar du den får du gärna länka. Jag vill jättegärna ha inbyggd ismaskin, men det fungerar inte med en fjärdedel så stor frys (hälften av bredden och hälften av djupet försvinner).
    Varför ska det vara så svårt att hitta en frys i fullstorlek med ismaskin? Det borde väl finnas en jättemarknad eller?

5. 2006-01-29 20:05
    Svara | #5

Nykomling Medlem: jan 2006
    27 inlägg

8 bilder

Hejsan!
    Jag har hittat en Whirlpool som visserligen inte är bredare men den är högre och med det Jag vet inte var man kan köpa den.
    Jag är dålig på att länka men den fanns på deras hemsida http://www.whirlpool.se.
    Mvh Thanos

6. 2006-01-30 09:02
    Svara | #6

137 inlägg

8 bilder

Finns även en från Samsung som har ismaskinen på insidan. Kolla www.samsung.se

7. 2006-01-30 21:59
    Svara | #7

Fullvärdig medlem Medlem: apr 2005
    287 inlägg

Försäkringsbolagen har fått upp ögonen för dessa populära kyl/frysar med inbyggdismaskin. Detta på grund av alldeles för många vattenanslutningar som brustit med vattenskador som följd. En del bolag börjar nu från i år kräva avstängningskran ända ute vid ismaskinen. Hur det ska gå till vet jag inte, men det kanske finns någon finurlig grej att skruva dit. Premien är också på väg upp om man har en sådan maskin installerad.
    Jag har annars också sett att det finns fullbreda, men kommer inte ihåg vilket märke det var. Sök på hus & hem eller vi i villa. Dessa magasin brukar ju ha med lite olika lösningga mm.
    Tartan

8. 2006-01-30 22:49
    Svara | #8

Spixs avatar
    441 inlägg

4 bilder

Någon som har en direktlänk? Jag hittar side-by-side-skåp men på alla verkar frysen vara smalare (förutom att de inte är lika djupa p.g.a. ismaskinen).

9. 2006-02-01 07:46
    Svara | #9

Nykomling Medlem: mar 2005
    27 inlägg

Det kanske är dags att ge vitvarutillverkarna något dom aldrig tänkt på: Fristående frys med ismaskin. ;-) Ja det är märkligt att man måste ta en side-by-side för att få sin lilla ismaskin...

:'(

10. 2006-02-01 10:03

Nykomling Medlem: jan 2006
    23 inlägg

...kan inte hjälpa till ifrågan.
    Men bliv lite orolig när jag läste om vattenläcker, försäkringsbolag osv. Vi har precis beställt en sidebyside med ismaskin!
    Har någon haft problem med läckor, skador osv?!

11. 2006-02-01 11:05

Nykomling Medlem: dec 2005
    35 inlägg

Finns det inte någon side-by-side i den bredden (ej fullbredd alltså) UTAN ismaskin, för det skulle jag vilja ha! Har inte kunnat hitta någon, tyvärr.
    /Pia

12. 2006-02-01 13:38

Nykomling Medlem: dec 2005
    35 inlägg

Hej igen!
    NU har jag hittat. Lg hade, så det finns säkert flera, jag får fortsätta titta! Det är bara synd att det ska vara så svårt att hitta priser på internet...
    /Pia

13. 2006-02-01 19:21

Forumgud Medlem: jan 2006
    39 år
    Legoland
    2 802 inlägg
    Gillad 6 gånger
    252 bilder

Papi skrev
    Hej igen!
    NU har jag hittat. Lg hade, så det finns säkert flera, jag får fortsätta titta! Det är bara synd att det ska vara så svårt att hitta priser på internet...
    /Pia
    Kolla Elgiganten, On Off och Hemmabutikerna. De har hyfsat stort sortiment och priser online.

14. 2006-02-02 21:44

Spixs avatar
    441 inlägg

4 bilder

Nu har jag kollat alla butiker jag hitatt och sökt som en galning på internet. Jag hittar inte en enda fullbreddsfrys med ismaskin eller side-by-side-skåp fullbredd med ismaskin. Ska det vara så in i h**sike svårt? Kan efterfrågan verkligen saknas? Varför skulle man vilja ha en smalare frys bara för att man vill ha ismaskin? Kan någon förklara hur det är tänkt?

15. 2006-02-03 07:52

Junior medlem Medlem: feb 2004
    Stockholm
    77 inlägg

De neda full size frysarna som jag sett med ismaskin är bara i USA, frågade en säljare för ca 1 år sedan och han sa att det är skillnad på den europeiska marknaden och den amrekanska. Amrekaner köper 95 % (eller om de var mer) av alla frysar med ismaskin, i sverige är det ett nytt fenomen och än så länge är inte efterfrågan så stor dock om det blir en stor efterfrågan så kommer det säkert in full size till sverige oxå.

Liknande ämnen

1. Frys med ismaskin, anslutning
    av skugglirarn i forum Kök
  2. Ismaskin i dörren på frys
    av Mandala1 i forum Kök
  3. kyl/frys med ismaskin
    av spliffan i forum Kök
  4. Kyl /Frys med ismaskin.
    av Alter_ego i forum Kök
  5. Kyl & Frys med ismaskin
    av mbr i forum Kök