24 766 läst · 23 svar
25k läst
23 svar
montering av ikeakök
Lovar att ställa in mig på flera månader ;-) o kommer låna kokplatta och ställa ner kyl/frys micro i gästrummet som får bli provisoriskt kök (toa jämte för vatten) och vi kommer bygga ihop stommarna innan vi river köket
Han som ska hjälpa oss med vägg/dörr kommer göra dörren innan vi river och sen väggen när vi rivit.
har jag då optimerat mig? Något annat?
Nä, nu räcker det med planering! kör igångmillanros skrev:Lovar att ställa in mig på flera månader ;-) o kommer låna kokplatta och ställa ner kyl/frys micro i gästrummet som får bli provisoriskt kök (toa jämte för vatten) och vi kommer bygga ihop stommarna innan vi river köketHan som ska hjälpa oss med vägg/dörr kommer göra dörren innan vi river och sen väggen när vi rivit.
Det skulle jag aldrig göraBagaren skrev:
Jag fick "tipset" att montera IKEA köket utan ben och socklar i framkant. Jag följde det inte, men efter att varit och tittat på kök (med sten som bänkskiva) och sett hur praktiskt det är att inte ha sparklåda och att det var ruggigt stabilt så montrerade jag alla mina gaderober (ikea köskstomar) utan ben och sockel, och det håller utan problem. Det kräver att man har rejäl infästning i bakkant. I badrum har man ju ex inte ben i framkant, men IKEA har. kanke lite OT men något att fundera på om sockel istället varierar mellan 16-20 cm.