Byggahus.se
Vi ska göra en lightrenovering av vår hall, men jag har ingen inspiration... Tanken är att vi ska göra det i veckan som kommer, så det är ju minst sagt lite brådis. Gissa om jag vore tacksam om du har lust att kolla min blogg (adress nedan), och ge lite tips!!!

Tack på förhand!!

/alacs

A
Jag skulle satsa på platsbyggd förvaring, använda köksskåp istället för garderober för att få mer valmöjligheter. Försöka få en mer enhetlig förvaring så att det inte blir för plottrigt och dominant. Har sparat ett utklipp ur en gammal Allt i hemmet (tror jag det va) med smart förvaring, men den har jag i sommarstugan, så jag kommer inte åt den just nu. Ska försöka fixa det.

Tack för input!

Jag är fullt medveten om att det ser plottrigt ut nu. Faktum är att jag verkligen inte gjorde någon ansats att röja innan jag fotade, just för att visa hur det ser ut emellanåt. För det mesta är det dock lite mer ordning i hallen :) Tänkte dock att ser det ok ut, så kanske det blir färre idéer på hur man kan fixa den..

Tack,
alacs

Hm, jag som bor i en liten lägenhet där vi precis gjort om hallen kan inte låta bli att tycka att du har en gigantisk hall, faktiskt lite för stor. Känns som att det är lite för stor risk att saker bara hamnar i ett hörn där för att det är enkelt att ställa i från sig och sen blir det liggande för att det inte ligger tillräckligt mycket ivägen.

Så jag hade nog faktiskt försökt göra ett litet rum av den inre delen. Kanske inte ett riktigt rum med dörr etc, men kanske en liten datorhörna och sen en halvvägg som skärmar av lite lagom och som man kan använda för att sätta upp en hatthylla, lite skåp etc men där man ändå har lite kontakt med rummet innanför. Var man ska gränsa av det får man känna efter och se lite. Beror ju på om man ska ha den mot fönsterväggen eller mot garderobsväggen och vad man bestämmer sig för att ha rummet till.

Vet itne om det är en helt galen idé, kanske bara är för att jag är så van vid min lilla hall :)

A
JAg menade inte att hallen va plottrig på det viset. Menade att om ni ska göra om å satsa på ny bra förvaring etc bla bla bla :)

cockaby: visst skulle jag kunna göra ett rum av inre delen, men "problemet" är att vi inte behöver ett rum... Vi har nära nog 200 kvm plus 100 kvm källare, och innan vi gör den större renoveringen avseende verandan så behöver jag göra något vettigt av hallen. Det kan hända att vi knycker en bit av hallen och göra en toa/tvätt när vi gör den riktiga renoveringen, men tills dess...

Anna_Robban: det är ok - hallen är plottrig!!! Men visst ska vi satsa på bra förvaring. För första gången i mitt liv lider jag av för mycket utrymme..

/alacs

Har uppdaterat bloggen med ett alternativ vad gäller förändringen. Behåller 3 av de 5 garderoberna, och flyttar runt/tar bort övrig inredning. KOmmentera gärna!

/alacs

Tillägg, nu är vi igång, och överraskades av en dörröppning vi inte visste fanns. Det ledde till lite mer fix än vi tänkt oss.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.