Skriv svar Nytt ämne
  1. 2004-02-03 17:11
    Svara | #1

Junior medlem Medlem: jan 2004
    57 inlägg

Becohus

Är det någon som har byggt med Becohus eller känner till leverantören. Något att satsa på eller??

2. 2004-02-03 18:15
    Svara | #2

Junior medlem Medlem: jan 2007
    53 inlägg

Re: Becohus

Har precis byggt med dem (färdiga augusti -03).
    Vi kollade med de andra tillverkarna; Myresjö, Trivsel, Götene, A-hus. Då vi hade en idé om hur vi ville att vårt hus skulle bli var vi väl rätt krångliga då de andra bara kunde göra små ändringar från sina typhus och naturligtvis så kostade det....
    Nu har vi fått vårt hus precis som ville och dessutom betydligt billigare än med de offerter vi fick från Myresjö och A-hus.
    Kvalitetsmässigt så kunde vi sätta ribban själva. Vi har isolerade innerväggar överallt, gips + plyfa i alla innerväggar, putsad fasad, Ballingslövkök, Mielevitvaror.

Det viktigaste var dock att de kalkyler vi fick var spec:ade in i minsta detalj, inget jönsade med klumpsummor etc. Detta gjorde att det var enkelt att välja bort eller lägga till.

Sedan så byggde med delad entrepenad där de hade olika firmor som de samarbetade med för grundläggning, snickare etc. grundläggning, el och VA löste vi lokalt, (har byggt utanför Stockholm) medans snickarna och de som putsade fasaden togs via Beco´s kontakter. Snickarna bodde i husvagn under veckorna på tomten vilket löste alla eventuella problem med material som får fötter.

Låter nästan som om jag får betalt för att skriva detta men vi är helt enkelt nöjda kunder.
    Har tagit massa bilder under b ygget men har varit för lat för att fixa en sida.

/Calle

3. 2004-02-03 20:07
    Svara | #3

Fullvärdig medlem Medlem: sep 2003
    285 inlägg

Nyfiken.... ;D

Har företaget någon hemsida?

Calle:
    Se till att fixa en sida nu (är supernyfiken på huset)!
    Alternativt skicka upp bilder till en sida där det finns fotoalbum (tex Yahoo). Lycka till!

4. 2004-02-03 20:39
    Svara | #4

Fullvärdig medlem Medlem: sep 2002
    283 inlägg

5. 2004-02-04 07:51
    Svara | #5

285 inlägg

Är det någon mer än jag som inte har så avancerade program så att man kan öppna husskisser?

Vet någon om det finns en "normal hemsida" med skisser som man titta på?

6. 2004-02-04 10:32
    Svara | #6

Fullvärdig medlem Medlem: jan 2003
    280 inlägg

Var det inte en länk på förtasidan där man kan ladda ner volo weiver eller vad det heter? Kolla igen.

7. 2004-02-04 10:47
    Svara | #7

285 inlägg

Jo, det var det...
    Men jag har inte lust att ladda ner och installera ett program som jag bara kommer att använda när jag besöker den sidan...

Liknande ämnen

1. Becohus i Falkenberg ???
    av StarGate i forum Hustillverkare
  2. Erfarenheter Becohus?
    av medmera i forum Hustillverkare
  3. Becohus
    av Harry i forum Hustillverkare