3 638 läst · 4 svar
4k läst
4 svar
Kostnad singel för grund?
Upptäkt ett problem
Efter schaktning ligger nu tyvärr marken där huset skall vara ca 30 cm under gatunivå.
Någon som har en uppfattning hur mycket singel det behövs under plattan för att gjuta en platta på 100 m2?
Borde jag kräva av markentreprenören att fylla upp till gatunivå. I kontraktet står det att det skall vara uppfyllt till gatunivå med kross etc. Men det står inte att det skall vara i gatunivå efter packning! Har man blivit smålurad eller är detta normalt???
/Calle
Efter schaktning ligger nu tyvärr marken där huset skall vara ca 30 cm under gatunivå.
Någon som har en uppfattning hur mycket singel det behövs under plattan för att gjuta en platta på 100 m2?
Borde jag kräva av markentreprenören att fylla upp till gatunivå. I kontraktet står det att det skall vara uppfyllt till gatunivå med kross etc. Men det står inte att det skall vara i gatunivå efter packning! Har man blivit smålurad eller är detta normalt???
/Calle
Har svårt att tänka mig att det har sjunkit hela 30 cm bara genom att packa materialet... såg du att det var i gatunivå innan packningen (i enlighet med avtalet)?
När vi packade vår schaktbotten (sprängsten och bergkross) så sjönk det max 5-10 cm och endast på vissa områden.
/D
När vi packade vår schaktbotten (sprängsten och bergkross) så sjönk det max 5-10 cm och endast på vissa områden.
/D
Liknande trådar
-
Faktura 15 ggr högre än kostnadsförslaget...
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Slippa kostnader för tillval, tips?
Hustillverkare -
Kostnad för energi per år för mekanisk frånluft?
Ventilation -
Tolkning av kostnadsberäkning för fjärrvärme
Fjärrvärme & Gas -
Hjälp!! - Vad är rimlig arbetskostnad för gipsa+skiva väggar med snedtak?
Byggmaterial & Byggteknik