Svara Nytt ämne
  1. 2007-10-24 08:52
    Svara | #1

Junior medlem Medlem: aug 2007
    Västerbotten
    94 inlägg

1 bilder

Billig Altandörr?

Hej!

Någon som vet var man kan få tag i billiga altandörrar? Jag vill ha en med ganska stort fönster - men där det går att sätta spröjs. Hittills har jag bara hittat dörrar för ca. 5000 kr och jag ville helst att altandörren skulle vara lite billigare. Ytterdörrar är ju mycekt billigare (om man väljer en vanlig typ).
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2007-10-24 10:57
    Svara | #2

foppa72s avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: feb 2007
    42 år
    Stockholm
    309 inlägg
    Gillad 3 gånger
    13 bilder
    Köp en PVC fönsterdörr med helglas, inåtgående med 2-glas argonfyllning, 90x210 kostar ca 3000 kr (möjligen kan frakt tillkomma).
    Det finns en hel räcka med leverantörer.

Jag köpte mina nya fönster inkl två fönsterdörrar från www.netmaterial.se, kanonfina.
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2008-05-06 09:10
    Svara | #3

Västerbotten
    94 inlägg

1 bilder
    Trist nog kostar de 4000 kr plus moms, nuförtiden. Plus frakt på 1500 ca. för att ta sig hit.
    *suck*

4. 2008-05-06 13:14
    Svara | #4

Fullvärdig medlem Medlem: nov 2006
    253 inlägg
    Gillad 6 gånger
    1 bilder
    Du har nog rätt. Under 6 500 kr lär bli svårt. Mina två PVC-altandörrar 100 x 210 cm med 160 cm 3-glasfönster och inkl aluminiumtröskel, säkerhetslås etc med U-värde 1,3 kostar 5 900 kr + frakt. De har då samma säkerhetsstandard som min ytterdörr.

5. 2008-05-15 11:09
    Svara | #5

Västerbotten
    94 inlägg

1 bilder
    Har beställt från fonsterdirekt.se nu. Vi får dörr inkl. moms och frakt för 3900 kr (u-vräde 1,1). Tar 5-6 v innan den kommer så vi vet ju förstås inte vad vi kommer tycka omd en förrän dess.... *spännande!*

6. 2008-05-15 12:57
    Svara | #6

Nykomling Medlem: maj 2008
    Skåne
    12 inlägg

Avbeställ, enligt mina erfarenheter är dessa skräp. Inga köldbryggor och inget stål! U-värde 1,1 är lögn, inte ens glaset klarar 1,1 än mindre den massiva plast karmen.

7. 2008-05-15 18:08
    Svara | #7

Västmanland
    178 inlägg

1 bilder
    Dalton82 skrev Visa original
    Avbeställ, enligt mina erfarenheter är dessa skräp. Inga köldbryggor och inget stål! U-värde 1,1 är lögn, inte ens glaset klarar 1,1 än mindre den massiva plast karmen.

Vad baserar du det här på? Verkar ju helt klart vara många på forumet som är helnöjda med sina PVC-fönster och altandörrar.
    Livet är som att bygga med legobitar - Alltid är det nån
    j-kla bit som fattas

8. 2008-05-15 18:35
    Svara | #8

foppa72s avatar
    42 år
    Stockholm
    309 inlägg
    Gillad 3 gånger
    13 bilder
    Fran skrev Visa original
    Vad baserar du det här på? Verkar ju helt klart vara många på forumet som är helnöjda med sina PVC-fönster och altandörrar.
    Det är väl inte pvc-fönster utan massiva kompositfönster med alu? Alltså inte jmfrbara. Själv är jag nöjd med mina pvc-fönster
    Senast redigerad av foppa72 2008-05-15 18:39

9. 2008-05-15 19:23
    Svara | #9

Västmanland
    178 inlägg

1 bilder
    foppa72 skrev Visa original
    Det är väl inte pvc-fönster utan massiva kompositfönster med alu? Alltså inte jmfrbara. Själv är jag nöjd med mina pvc-fönster
    Ahhh, då är jag med. Satte likhetstecken mellan underhållsfria fönster och PVC . Så går det när man inte kollar websidan alltför noga....
    Livet är som att bygga med legobitar - Alltid är det nån
    j-kla bit som fattas

10. 2008-05-15 19:37

foppa72s avatar
    42 år
    Stockholm
    309 inlägg
    Gillad 3 gånger
    13 bilder
    Fran skrev Visa original
    Ahhh, då är jag med. Satte likhetstecken mellan underhållsfria fönster och PVC . Så går det när man inte kollar websidan alltför noga....
    no worries.

Jag har själv ingen åsikt om själva fönstren som avses eftersom jag inte har någon som helst erfarenhet av just den typen av fönsterkonstruktion.

Liknande ämnen

1. ny altandörr
    av tjena i forum Fönster & dörrar
  2. Altandörr 70?
    av Linisen_01 i forum Fönster & dörrar
  3. 80 altandörr
    av Arne999 i forum Fönster & dörrar
  4. Tips på billig altandörr önskas!!!
    av Subscream i forum Altan & uteplats
  5. Altandörr
    av dexter i forum Fritidshus