15 927 läst · 7 svar
16k läst
7 svar
Fönsterfilm som förhindrar insyn?
Jag letar efter fönsterfilm som förhindrar insyn men som helst inte påverkar ljusinsläppet. Finns det plastfilm eller motsvarande som kan klistras på insidan av glasfönster för att få denna funktion? Hittar inget hos mina lokala glasmästare.
Jag har för mig att jag sett något sådant på biltema någon gång, annars kan du söka på solfilm...t.ex. denna.
Edit Nu när jag tänker efter så har jag även sett liknande i vanliga byggvaruhus, Bauhaus, K-rauta etc, plastfilmer i olika frostningsgrader och mönster som klistras enkelt upp.
Edit Nu när jag tänker efter så har jag även sett liknande i vanliga byggvaruhus, Bauhaus, K-rauta etc, plastfilmer i olika frostningsgrader och mönster som klistras enkelt upp.
Redigerat:
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Tygaffärer brukar ha detta. Har själv satt det i ett badrum. Finns med olika mönster typ bubblor som ger insynsskydd. Man monterar lika som solskyddsfilm. Klipper till, drar undan skyddsfolien. Sedan sprayar man fönstret med diskmedellösnig och trycker dit filmen. Använd gummiskrapa eller liknande för att trycka ut luftbubblor. Låt torka. Klart!
Administrator
· Skåne
· 7 618 inlägg
Jag köpte vår fönsterfilm till badrummet på Bauhaus.
Det finns film som delvis reflekterar ljus som under vissa omständigheter fungerar så som du vill. Det finns dock två problem. Det ena är att den släpper igenom mindre ljus. Det andra är att det är ljusförhållandena som avgör åt vilket håll man ser. Är det dagsljus ser man ut men inte in. Är det mörkt ute och tänt inne ser man in men inte ut.
Erik
Erik