Mmm
Det är väl ingen som sätter två glas idag om inte det inte har med att man vill behålla stilen på riktigt gamla fönster.
Monterat o klart... Är det inklusive nya smygar, lister osv eller är det enbart monteringen?
Det är väl ingen som sätter två glas idag om inte det inte har med att man vill behålla stilen på riktigt gamla fönster.
Monterat o klart... Är det inklusive nya smygar, lister osv eller är det enbart monteringen?
Listat och klart, dock gäller priset bara 2glas kommer inte ihåg 3glas priset eller ue värde på 2glasen har papperna på jobbet återkommer med info på måndag. Det är dock ej aluminium på utsidan... Svensk firma men tyska montörer känns ganska tryggt. SBH: Menar du att glaset släpper från karmen?? Det låter inte bra, jag har hört att dom även kan vara lite för täta stämmer det?? Hur lång tid tror ni det tar innan plasten torkar ut och jag måste byta igen?
MVH
MVH
Vad har du för källor till dina påståenden?, och gärna källa på att PVC skulle "torka ut"SBH skrev:
Annars finns bland annat följande rapport från SP att läsa som visar på att PVC-fönster klarar sig bättre än trä-fönster efter 15 års drift.
http://www.plastfonster.se/images/stories/utredning_om_pvc_fonster.pdf
Jag har själv PVC fönster och tycker dom är smidigare än trä-fönster på alla sätt, både vid installation , användning och underhåll.
Jajamen, å det tänker tydligen TS göra. http://www.pvcfonster.se/press/pr0606.htmstorkarp skrev:
I min bostadsrätt har jag fått ett nytt fönster för det gamla var trasigt i vredet. (Perspektiv-fönster från 1960). Måste säga att jag är imponerad av det nya fönstret och har svårt att förstå det motstånd som finns mot PVC-fönstren. Underhållsfritt - å ljuva tanke. Tänk att slippa måla dem. Kan det bli bättre?
Livslängden torde hellre inte vara sämre än för nya träfönster, vare sig man hänger på dem aluminium på utsidan eller ej. Nya träfönster håller tyvärr inte samma kvalité som de gamla. De var gjorda av kärnvirke och är näst intill outslitna bara man pysslar om dem lite.
Jag tycker det verkar som att du fått ett bra pris, 19 fönster och två balkongdörrar. Jag skulle inte tveka.
http://www.nordfonster.se/pvc_fonster.html
Våra fönster har 2-glas glaskassetter med argon, U 1,1 och har dessutom spår på undersidan så man kan hänga dit underbleck från t.ex. byggmax direkt i karmen, utan att behöva skruva/limma fast den.
Jag har monterat många både trä och pvc-fönster, och måste säga att monteringen av pvc går mycket enklare tack vare de monteringsbeslag som används, och att karmen inte behöver justeras mer än i våg.
Jag har monterat många både trä och pvc-fönster, och måste säga att monteringen av pvc går mycket enklare tack vare de monteringsbeslag som används, och att karmen inte behöver justeras mer än i våg.
Redigerat:
d^_^b
Daniel78 skrev:Vad har du för källor till dina påståenden?, och gärna källa på att PVC skulle "torka ut"
Annars finns bland annat följande rapport från SP att läsa som visar på att PVC-fönster klarar sig bättre än trä-fönster efter 15 års drift.
[länk]
Jag har själv PVC fönster och tycker dom är smidigare än trä-fönster på alla sätt, både vid installation , användning och underhåll.