Byggahus.se
Varning för VillaFönster !
Extremt oseriös firma.

Sökte information på nätet innan jag beställde.
Inte många som hade lämnat omdöme, men det jag hittade verkade positivt.

Beställde fönster, betalade i förskott.
Leverans i vecka 43.
Då jag har tummen mitt i hand, bokade jag hantverkare till måndag vecka 44.
För, hantverkarna var tydliga med att jag skulle dubbelkolla med VillaFönster om leveransdatum.
"Har vi inga fönster är det inte mycket vi kan göra".

Två veckor innan leverans datum ringde VillaFönster mig.
Du kan få fönstren skickade idag!

Wow, tänkte jag. Vilken service och vilken koll dom har på läget.
Och om historien slutat där hade den varit en av solsken.

Nu hade vi i familjen anpassat oss efter vecka 43/44 och var utomlands.
Så jag berömde deras snabbhet men önskade leverans till vecka 43,
då vi var hemma igen och kunde ta emot fönsterna.

Inga problem jag skickar dom Fredag v.42.
Schenker tar två arbetsdagar på sig, du har dom på Måndag i v.43!

Tisdag vecka 43 ringer jag upp VillaFönster och frågar hur det går med leveransen?

"Ähhh, dom står kvar här hos oss..."
"Men jag ser att du betalt, så då kan dom ju gå iväg..."

Ok, det är väldigt viktigt att jag får dom den här veckan.
Då jag har hantverkare till vecka 44.
Kan ni se till att dom skickas under dagen?

"Inga problem!"

Torsdag ringer jag igen. Då har den där trevliga familjära känslan totalt försvunnit.

"Nää vi kan inte lova när vi skickar våra varor, vi skickar under veckan"
"Men jag ser att du betalt, så då kan ju...."
Det verkar viktigare med betalningen av tre (3) st fönster än att faktiskt försöka hjälpa kunden.

Ja, jag har betalt. Och sen drog jag hela historien igen.

"VEM HAR LOVAT DET, vem pratade du med!!!"
"Vi kan inte lova när vi skickar våra varor, vi skickar under veckan".
"Vem sa du att du pratat med"

Ja, står man i värmen, med en glass i handen och får ett positivt besked, skriver man inte direkt ned personens namn. Problemet var ju löst.

Jag skulle såklart skrivit ned namnet på personen jag pratade på Tisdagen med i vecka 43. Men sen undrar jag lite varför jag skulle det?
Vore inte den vuxna reaktionen på problemet att be om ursäkt för sin kollegas misstag och lösa problemet?

Men det gör man inte på VillaFönster.

Istället ringer man upp mig och säger att "du har fönsterna i morgon förmiddag, senast under dagen".

Vad skönt tänker man och får återigen en gnutta hopp.
Jag föreläser och var tvungen att åka till Universitetet på förmiddagen.
Min fru kunde byta skift så hon stannade hemma.

Inga fönster kommer.

För det är så man gör på VillaFönster .

Man ljuger sig ur en jobbig situation.

Så för att göra en redan lång historia kort.
Jag har såklart varit i kontakt med både VillaFönster och Schenker.
Schenker kan köra ut men VillaFönster vill inte betala extra.

Nu är det "Vi har ju skickat i veckan..."
Men snälla ni, jag har varit i kontakt med er nästan varje dag i en veckas tid.
Fönsterna har varit färdiga att levereras i flera veckor.
Vad är problemet!?!

Så,

Varning för VillaFönster !
En extremt oseriös firma.

Det låter ju verkligen inte roligt. Jag har köpt flera fönster och altandörrar från dom och då gick det utan problem. Men det är ju i svåra situationer som man verkligen märker vad leverantörerna klarar av. Hoppas det löser sig.

D
Köpte ett par fönster av Menta-fönster och de kom före utsatt tid. Visserligen hade vi bestämt att de skulle ringa upp före leverans, då vi inte var hemma, så vi skulle kunna komma och ställa in fönstren när de levererat, men den detaljen glömde de, så de stod ett par dagar ute på entre-trappan.

Men när det gäller dina hantverkare och saknade fönster, så kan du ju hoppas att hantverkarna är av den ganska vanliga sorten som inte kommer när de lovat? Då jämnar ju det hela ut sig så att säga...:p

Beställde från Villafönster mars 2010 och fick c 10 veckors beräknad lev tid. Jag ringde Villafönster bara för att kolla 2 veckor innan planerat lev datum och de sa att de redan var klar för lev, så jag pröjsade direkt och ett par dagar senare ringde Schenker. Klockrent tycker jag och blev alltid proffsigt bemött.

Även solen har väl sina fläckar. Det här är dock första gången jag läst nåt dåligt om Villafönster. Det är ju inte direkt högsäsong nu så det är lite märkligt att det hände nu.

Ja, detta drar man ju öronen åt sig av...
Det är flera i min närhet som ska byta fönster, och de har pratat om "villafönster"
Synd bara att det ska gå till en "missnöjestråd" på byggahus för att *företaget ska reagera, det är inget annat än en "brandsläckning"

(*inlägget från företaget togs bort)

Redigerat:
Jag bad Villafönster att besvara ärendet här i tråden, men eftersom de inte vet vem TS är vill de svara så här:

"Jag beklagar att du känner dig missnöjd med vårt bemötande.

Vänligen kontakta mig så att vi får möjlighet att reda ut det som har hänt.

Lars-Gunnar Svensson

Försäljningschef, VillaFönster

Tel: 0340-69 00 01"

Tycker det är lite märkligt att uttryck som "extremt oseriös firma" får passera moderatorernas censur. Hoppas ändå att det löser sig för TS nu så han får se att Villafönster verkligen kan hantera sina kunder väl och att de har en prisvärd produkt

Hoppas framför allt att TS skriver hur det gick...

Ljuger man en kund rakt ansiktet då är man inte seriös tycker jag , den värderingen har jag på alla personer och företag men du verkar ha en annan moral fusion.

Jag har min värdering baserat på ett köp från VF som gick smärtfritt och där all korrespondens efter beställningen i princip skedde via mejl. Tfn samtal är ju oftast betydelselösa om man får problem.

Om någon/några hos VF har gjort nåt fel och de flesta andra som jobbar där sköter sitt jobb rätt, så anser jag att det är fel att säga extremt oseriös. I mitt fall lovade man inget angående exakt leveransdatum, vem törs lova något i transportföretags namn? Jag fick bara info om att Schenker tar kontakt, vilket de gjorde ett par dagar efter det mejl som bekräftade att leveransen lämnat VF.

Sen kan man ju undra som zenobia säger, hur gick det egentligen för TS?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.