3 150 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Assa Code handle i Elite fösterdörr?
Dom passar normalt inte fönsterdörrar som använder oval cylinder och är avsedda för hoppe-handtag. Man kan säga att kan du montera ett Fix-handtag och alla håltagningar täcks eller används så passar Assa code.
Tack för svaret. Dock är jag inte så hemma på lås och dörrhandtag. Jag har ett handtag och en cyinder över det. Det är samma nyckel som i övriga huset. En oval cylinder kanske man kan säga, men en liten utgröpning.
Hålen verkar stämma med code handle. Tre hål.
Hålen verkar stämma med code handle. Tre hål.
Då bör det fungera.. Det jag har lyckats luska fram är 3 saker, antigen är någon av elits fönsterdörrar så tjocka att pinnen inte räcker till eller så har man något annat än FIX spanjolett eller så har man en öppningradie som ställer till det.
Beroende på vad du har på utsidan så kan det bli så att du måste ha någon form av "möbelmutter" på utsidan
För normalt skall detta handtag antingen skrivas i en täckbricka eller direkt i trä
Beroende på vad du har på utsidan så kan det bli så att du måste ha någon form av "möbelmutter" på utsidan
För normalt skall detta handtag antingen skrivas i en täckbricka eller direkt i trä