Byggahus.se
Kan någon tipsa om en duktig och seriös installatör av Veluxtakfönster i Stockholmsområdet. Eller meddela om man ska passa sig för något. Jag har kollar Velux hemsida, och nätet i övrigt. Tack!

Jag installerade själv ihop med kompis och det var inte helt enkelt..ett ganska stort fönster som blev tungt..
Du behöver en erfaren veluxinstallatör för plåtprofilerna är klena så man kan inte hålla på att strula.
En lurig sak var att fönstret fastnade i öppet läge vid justeringen av fjädrarna och man behövde dra ner det vilket inte var helt självklart...

Jag gör i princip allt med huset själv, men vill gärna hitta en erfaren Veluxmontör när jag ska inreda vinden. Jag ska in med 4 st takfönster, 2 st mindre skall bytas ut och 2 st helt nya 180 cm skall monteras in. Det är egentligen inte storleken som avgör att jag inte gör det själv utan jag pallar inte med att det blir läckage och annat strul. Det måste bli bra, rätt och tätt. Märkligt att ingen marknadsför sina kunskaper och erfarenheter som installatör av takfönster.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.