Svara Nytt ämne
  1. 2007-06-06 22:59
    Svara | #1

Sniglas avatar
    Senior medlem Inloggad Medlem: dec 2005
    36 år
    Skåne
    974 inlägg
    Gillad 80 gånger
    122 bilder

Fusktegel / Fusksten

Hejsan!

Jag är på jakt efter alla sorters fusktegel som finns att få tag på, så har ni några länkar till sidor där jag kan hitta (köpa?) och titta på sådant så skulle jag vara er evigt tacksam!

Det är klurigare än man tror att hitta variationer i "fuskvärlden" ..

PST - Både tips om trävarianter, kakelvarianter och annat som ser ut som tegel mottages tacksamt.. (dock inte tapeter då jag inte tycker det är snyggt mer än på håll..) - även skiffer och fusksten är okej.. ös på med länkarna tack

Ha en trevlig kväll!
    MVH Sandra
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2007-06-07 08:38
    Svara | #2

Senior medlem Inloggad Medlem: mar 2005
    939 inlägg
    Gillad 39 gånger
    116 bilder
    Hej,
    Det finns garanterar fusktegel på närmaste byggvaruhus. ca. 300 :- kvm. det finn oxå en typ av spånskiva som är precis som fusktegel med ojämn yta som man får måla själv, den limmar du bara upp. Beijer bygg samt Coop bygg har detta.
    kolla även LPS AB och http://www.cchoganas.se/uploaded/doc...10/4/Trend.pdf

/Mattias
    Senast redigerad av Mattias_Jo1 2007-06-07 08:40
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2007-06-07 12:58
    Svara | #3

fresves avatar
    Senior medlem Medlem: aug 2005
    38 år
    Jönköping
    1 493 inlägg
    Gillad 17 gånger
    195 bilder
    På konradssons finns en hel del schyssta bilder:

Konradssons kakel är din rikstäckande grossist i kakel & klinker
    / Fredrik

4. 2007-06-07 14:46
    Svara | #4

Sniglas avatar
    36 år
    Skåne
    974 inlägg
    Gillad 80 gånger
    122 bilder
    Mattias Jo1:

Jag har kollat på hm, tror det var K-rauta.. de hade någon version men ville ha lite och jämföra med (gillar valmöjligheter).. ska kika på länkarna du gav mig... och se vad för snyggt som döljer sig där (kommer du på några flera ställen är det bara att lägga till härinne..)

Ha en trevlig kväll/dag!
    MVH Sandra

5. 2007-06-07 14:47
    Svara | #5

Sniglas avatar
    36 år
    Skåne
    974 inlägg
    Gillad 80 gånger
    122 bilder
    Fresve:

Då ska jag genast ta och kolla in deras sortiment och se var/om de finns här i stan Tack för länken..

Ha en bra dag!
    MVH Sandra

6. 2007-08-22 19:19
    Svara | #6

Nykomling Medlem: jul 2007
    Halland
    4 inlägg

Gammal tråd men jag måste ändå fråga.

Jag har tittat endel på fusktegel och framförallt det som ser ut som platta stenar som sticker ut ur väggen.

Hur fungerar detta? Sätter man dit sten för sten, måste bli extremt svårt att få det att passa då känns det som? Sitter det på större kvadratiska skivor?

7. 2007-08-25 18:28
    Svara | #7

Stockholm
    23 inlägg
    Gillad 1 gånger
    krissttoffer skrev Visa original
    Gammal tråd men jag måste ändå fråga.

Jag har tittat endel på fusktegel och framförallt det som ser ut som platta stenar som sticker ut ur väggen.

Hur fungerar detta? Sätter man dit sten för sten, måste bli extremt svårt att få det att passa då känns det som? Sitter det på större kvadratiska skivor?
    Tegel från ovanstående bild hittas på http://www.dekora.se/ kolla under återförsäljare.

Just detta tegel sätter man bit för bit och storleken varierar mellan 10*10, 20*10 och 50*10cm. Eventuellt får man knacka ner kanterna lite grann för bättre passform.

8. 2007-08-25 19:01
    Svara | #8

saturnuss avatar
    Forumgud Medlem: sep 2005
    M
    3 679 inlägg
    Gillad 9 gånger
    Bauhas har också liknande
    mina barn skall minsann få arbeta, det fick mina föräldrar göra. http://groups.msn.com/Z28-Jensen

9. 2007-08-26 10:10
    Svara | #9

Halland
    4 inlägg

Johan F skrev Visa original
    Tegel från ovanstående bild hittas på http://www.dekora.se/ kolla under återförsäljare.

Just detta tegel sätter man bit för bit och storleken varierar mellan 10*10, 20*10 och 50*10cm. Eventuellt får man knacka ner kanterna lite grann för bättre passform.
    Ja, jag har hittat några olika återförsäljare på nätet.

Jag var som sagt intresserad hur det såg ut och hur man satte upp det så tack för ditt svar, det förklarade en hel del.

saturnus skrev Visa original
    Bauhas har också liknande
    Tack så mycket

10. 2007-08-26 10:18

Fullvärdig medlem Medlem: jan 2007
    468 inlägg
    Gillad 14 gånger
    15 bilder
    Så här blev vår murstock med K-rautas stenar och vanligt murbruk:
    128-2877_IMG.JPG (4237 visningar)  

11. 2007-08-26 18:27

Stockholm
    23 inlägg
    Gillad 1 gånger
    esox71 skrev Visa original
    Så här blev vår murstock med K-rautas stenar och vanligt murbruk:
    Snygg hörna där!
    Har själv en fondvägg hemma samt en insänkning i väggen med med ´fuskstenar´ är mycket nöjd med resultatet. Går att hitta på mycket skoj för att ge liv åt väggar med dessa olika stentyper.

Stenarna på bauhaus skulle jag inte rekommendera, tror att dessa är tillverkade av någon typ av gipsblandning och är väldigt ömtåliga ("råkade" skada en sten i deras utställning med nageln). Stenarna på dekora är gjutna i betong och är mindre känsliga för åverkan.

12. 2007-08-26 19:27

Fullvärdig medlem Medlem: jan 2007
    468 inlägg
    Gillad 14 gånger
    15 bilder
    Mmm känner igen det där. K-rautas stenar är också nån gipshistoria och inte direkt reptåliga. Man kanske skulle måla allt med någon matt lack eller liknande. Fast man vill ju inte att det ska se lackat ut... Asch, får väl hoppas att ungarna håller tassarna borta .

13. 2007-08-26 21:38

Stockholm
    23 inlägg
    Gillad 1 gånger
    Får hota ungarna med indraget lördagsgodis ett tag framöver om dom rör pappas/mammas stenar..
    Ramnemark gillar detta.
    gillar

Liknande ämnen

1. Fusksten för att dölja installationer?
    av krillokrokodil i forum Trädgård allmänt
  2. Tvätta Fusktegel??
    av Johankp i forum Övrigt husrelaterat
  3. Fusktegel/dekortegel
    av annsta i forum Kök
  4. Väggsten och väggtegel...? (eller fusksten -tegel)
    av Tilt i forum Byggmaterial & byggteknik
  5. Fusksten, fuskmur...
    av tac i forum Byggmaterial & byggteknik