9 966 läst · 18 svar
10k läst
18 svar
Billiga kabelkanaler, finns det?
Sida 1 av 2
Hej!
Letar efter billiga (eller i alla fall inte snordyra) kabelkanaler till lite kabeldragning där hemma. Det jag är ute efter är kanaler i lite större dimensioner såsom snitt på 60x110mm i vit plast.
Elektroskandia har en hel del och jag kan få skaplig rabatt där. Dock tycker jag fortfarande att 300-500kr för en tvåmeters längd är lite i grövsta laget. Har någon tips på var jag kan hitta mina kanaler?
Letar efter billiga (eller i alla fall inte snordyra) kabelkanaler till lite kabeldragning där hemma. Det jag är ute efter är kanaler i lite större dimensioner såsom snitt på 60x110mm i vit plast.
Elektroskandia har en hel del och jag kan få skaplig rabatt där. Dock tycker jag fortfarande att 300-500kr för en tvåmeters längd är lite i grövsta laget. Har någon tips på var jag kan hitta mina kanaler?
Beror på vad du jämför för prylar... Eljo Trend får jag exempelvis billigare på Elektroskandia än på byggvaruhusen och ungefär till samma pris som på Elbutik.se.Tostarp skrev:
Frågan är dock om Hornbach har kanaler i de grövre dimensionerna?
Yup, var där jag kollade upp lite priser. De har ju som du säger inget i sin "butik" så jag sökte på lite diverse E-nummer på kanaler jag kollat på hos Elektroskandia. Tyvärr hade de inga sensationella priser på någon av de grövre kanalerna jag tittade på...Holger_Olofsson skrev:
Har du något tips på lite grövre kanaler i klassen 60x110?
Yup, ett bra djungelknep =)
phl skrev:
Tänk på att thorsman´s "TIR +" kanaler är grymt enkla att montera, spricker inte lika lätt som billiga plaster, går snabbt, snyggt, samt att deras vinklar och hörn är genomtänkta. Men kvalitet kostar.
men håller med om att 300 kr är kostsamt.
Hejsan
Har du kollat in på ÖB vad dom tar
Har du kollat in på ÖB vad dom tar
Trådlyft.
Har det hänt något på marknaden för kabelkanaler på 6 år? Jag behöver en kanal, helst med hörn, för att dra en bunt (minst ett dussin) cat6 nätverkskablar i till teknikrummet. Den ska vara snygg, stabil, lättmonterad och billig.
Har det hänt något på marknaden för kabelkanaler på 6 år? Jag behöver en kanal, helst med hörn, för att dra en bunt (minst ett dussin) cat6 nätverkskablar i till teknikrummet. Den ska vara snygg, stabil, lättmonterad och billig.
Tehalit. Jävla skitkanaler. Schneider (thorsman) eller hager rekommenderas starkt. Vinklar; L, T, inner- och ytterhörn finns till de flesta storlekar. Ett dussin cat6, 40x60, då finns det lite plats över för framtida utökning också.
Tehalits hörn går inte över kanalen. Dvs man måste kapa locken exakt...
Obo betterman är billiga. Dock bara 2 meter...
Obo betterman är billiga. Dock bara 2 meter...