Hej.
Ska installera ett Brighthandle handtag till vårt badrum. Ett handtag som lyser grönt vid ledigt och rött vid upptaget.
Till detta ska det dras en 12V ledning. Enligt tillverkaren ska det vara:
"Requires double-isolated 12V DC power supply"
Någon som har en länk till något som jag kan använda till detta så vore jag oerhört tacksam.
Mvh
Ska installera ett Brighthandle handtag till vårt badrum. Ett handtag som lyser grönt vid ledigt och rött vid upptaget.
Till detta ska det dras en 12V ledning. Enligt tillverkaren ska det vara:
"Requires double-isolated 12V DC power supply"
Någon som har en länk till något som jag kan använda till detta så vore jag oerhört tacksam.
Mvh
Renoverare
· Stockholm
· 18 155 inlägg
En sådan där vanlig fjäderfjong för eldragning i dörr? Vet tyvärr inte vad de heter, vi har en sådan för 230v till handukartorkare på badrumsdörren. Borde finnas klenare sådana för lågspänning.
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Verkar vara en idiotisk mojäng!
Hade den lyst rött vid upptaget och varit släckt annars hade det säkert räckt med ett inbyggt AA-batteri i fem år, men om den ständigt skall lysa (för det mesta grönt, varför?) så går ju inte det.
Hade den lyst rött vid upptaget och varit släckt annars hade det säkert räckt med ett inbyggt AA-batteri i fem år, men om den ständigt skall lysa (för det mesta grönt, varför?) så går ju inte det.
Renoverare
· Stockholm
· 18 155 inlägg
Man ska inte stressa när man bajsar bara för att batteriet kan ta slut, men jo håller med dig.KnockOnWood skrev:
Borrningen tror jag nog att jag ska kunna få till. Men väldigt osäker på vad för strömadapter/transformator jag ska använda. Tänkte man kunde använda någon liknande som jag använder till led belysning här hemma. Men vilken? Är allt för dålig på sånt här. Min förhoppning är att jag kan använda att kabeln in i dörren kunde vara lika tunn som till led belysningen (typ högtalarkabel) vilket hade gjort övergången till karm smidigt.
Renoverare
· Stockholm
· 18 155 inlägg
Det är lågspänning, du kan kör med vilken 12 adapter du vill.
Renoverare
· Stockholm
· 18 155 inlägg
Btw, Kabelöverföring var det jag försökte hitta namnet för längre upp i tråden
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Som sagt vilken 12V DC! adapter som helst. Vanliga trafos för ex. 12V downlights lämnar AC, så det går inte.
Jag köpte min på Tradera för över 1 år sedan så kan tyvärr inte hjälpa dig att finna fler.. Trodde att den gick på batteri tills jag öppnade paketet nu.
Såg att försäljningen var nerlagd i "webshoparna" så antar att dom har gått i konkurs.
Såg att försäljningen var nerlagd i "webshoparna" så antar att dom har gått i konkurs.
Renoverare
· Stockholm
· 18 155 inlägg
12V DC finns det en miljon av, classe, kjell etc
Kolla även strömmen, men en LED plus lite logikkretsar för om det är låst eller inte drar inte många mA
Kolla även strömmen, men en LED plus lite logikkretsar för om det är låst eller inte drar inte många mA