1 308 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Är det nya regler för golvvärme?
Hej
Hade tänkt låta installera golvärme i min hall. Jag hade tänkt att det är en eldriven golvvärme som funkar för både klickgolv och klinkers. Första fem åren har vi nog ett klickgolv men i framtiden kanske vi byter till klinkers.
Elektrikern jag tänkte anlita sade att nu är det nya regler kring golvvärme och man måste vara certifierad, vilket han inte är. Men ibland kan den här elektrikern vara lite virrig då han är lite äldre.
Så om detta stämmer måste jag byta elektriker men vad är det för certifikat jag ska fråga efter?
Tar tacksamt emot tips på golvvärme som funkar för detta.
Mvh
Fredrik
Hade tänkt låta installera golvärme i min hall. Jag hade tänkt att det är en eldriven golvvärme som funkar för både klickgolv och klinkers. Första fem åren har vi nog ett klickgolv men i framtiden kanske vi byter till klinkers.
Elektrikern jag tänkte anlita sade att nu är det nya regler kring golvvärme och man måste vara certifierad, vilket han inte är. Men ibland kan den här elektrikern vara lite virrig då han är lite äldre.
Så om detta stämmer måste jag byta elektriker men vad är det för certifikat jag ska fråga efter?
Tar tacksamt emot tips på golvvärme som funkar för detta.
Mvh
Fredrik
Behörighet eller anställd inom ett elföretag som innehar behörighet räcker.
Men vill man ha 20års garanti så skall det vara en elfirma som blivit godkänd av tillverkaren. (I princip 2 timmars kurs/genomgång med kaffe)
Men vill man ha 20års garanti så skall det vara en elfirma som blivit godkänd av tillverkaren. (I princip 2 timmars kurs/genomgång med kaffe)
Liknande trådar
-
Dra nya vattenledningar på eget bevåg. Blir det rätt?
Vatten & Avlopp -
Bästa sätt att lägga detta nya parkettgolv?
Golv -
Kan det vara så jä#^€#t att jag förstört min nya vedklyv?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Röta i det nya garaget?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vad hade ni gjort med detta underlag när nya avloppsrör ska läggas?
Byggmaterial & Byggteknik