2 156 läst · 9 svar
2k läst
9 svar
Strömbrytare, upp/ner samt sidorna??
Sitter idag och bygger mina egna brytare då jag helt enkelt inte finns det jag vill ha.....eller?
Jag har letat som en tok efter en strömbrytare som har fyra återfjädrande knappar placerade som i ett kors dvs upp-ner vänster-höger, är det någon som sett detta ???????
(Alternativt en återfjädrande knapp som går att vicka både horisontellt och vertikalt)
Min tanke är att navigera styrsystemet på detta sätt men är helt förundrad över att det finns en miljard knappar som går att vicka upp och ner men inte en enda brytare man även kan vicka i sidled (som en joystick)
Tips någon?
Jag har letat som en tok efter en strömbrytare som har fyra återfjädrande knappar placerade som i ett kors dvs upp-ner vänster-höger, är det någon som sett detta ???????
(Alternativt en återfjädrande knapp som går att vicka både horisontellt och vertikalt)
Min tanke är att navigera styrsystemet på detta sätt men är helt förundrad över att det finns en miljard knappar som går att vicka upp och ner men inte en enda brytare man även kan vicka i sidled (som en joystick)
Tips någon?
Lågspänning, men fungerar med vilket som så länge det är fyra slutande brytare i korsformation.
Ja, helst för montage i apparatdosa, att montera en fyrknappars i 45 grader är ett alternativ, tyvärr har jag inte hittat någon där ramen inte följer med....(eh jo Renova....för par tusen stycket
P)
Ja, helst för montage i apparatdosa, att montera en fyrknappars i 45 grader är ett alternativ, tyvärr har jag inte hittat någon där ramen inte följer med....(eh jo Renova....för par tusen stycket
Ja, bra ide, det är en sådan jag använder nu, på en täckram, jag bygger nämligen en egen ruskigt snygg brytare, problemet har varit att hitta en stor "gampadknapp" minst 50x50 mm då jag kommer att limma fast en "grej" påyxis skrev:
Brytaren jag söker hade ju besparat mig par steg......
Du kanske kan använda plastdelar från en vanlig strömbrytare? Häng upp "vippan" så att den sitter någon millimeter utanför "max in mot väggen" och sätt fyra brytare under den, så kan den vippas åt fyra håll?
Medlem
· Västerbottens län
· 17 785 inlägg
MEC gör brytare som går att sätta ihop till "navigerings" knappar, finns med OK i mitten.
http://www.mec.dk/Navigational-cap-...zLWlsbC5qcGcmdmVyc2lvbj1wcm9kdWN0cy5saWdodA==
Tror att MEC har någon fler modell också.
Protte
http://www.mec.dk/Navigational-cap-...zLWlsbC5qcGcmdmVyc2lvbj1wcm9kdWN0cy5saWdodA==
Tror att MEC har någon fler modell också.
Protte
Liknande trådar
-
Kallt uppe, varmt nere Nibe F730
Värmepumpar -
Dom säger att mäklare ska upplysa om riskkonstruktioner
Artikelkommentarer -
Elementen är varm upptill men kallt nertill.
Hustillverkare -
Energimätare för samtliga grupper i elcentralen (induviduellt).
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Strömbrytare för lampa, upp eller ner vid påslag?
El