3 041 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
Kostnad elektriker
Jag skulle behöva ett par nya eluttag i köket, samt avsluta ett par befintliga uttag. Vad tar en elektriker för detta (ungefär)? Gäller rotavdraget?
Har en fastighetsskötare som även har elektrikerbehörighet så då kanske man slipper eventuell framkörningsavgift.
Har en fastighetsskötare som även har elektrikerbehörighet så då kanske man slipper eventuell framkörningsavgift.
Du får nog beskriva lite mer. Gärna bilder. "Nya uttag i köket" kan både handla om att klamra 30 cm kabel och sätta ett uttag och klamra 35 m kabel och sätta ett uttag. Beskriv mer utförligare, annars är det som sagt omöjligt att tidsbedömma,
//Patrik
//Patrik
Ja, rot gäller samt alla företag har inte framkörningsavgift och timkostnaden kan skilja lite på var i landet du bor också. I övrigt som Patrik skrev.
(Min erfarenhet av fastighetsskötare är att de kostar lika mycket som elfirmorna om de är anställda i något företag, fast är denne anställd av tex en BRF så brukar det vara billigare samt att deras behörighet i de flesta fallen sträcker sig till BB1 eller kanske bara BB2 så man får tänka på vad man beställer för jobb)
(Min erfarenhet av fastighetsskötare är att de kostar lika mycket som elfirmorna om de är anställda i något företag, fast är denne anställd av tex en BRF så brukar det vara billigare samt att deras behörighet i de flesta fallen sträcker sig till BB1 eller kanske bara BB2 så man får tänka på vad man beställer för jobb)
Jag har 3 uttag bredvid varandra i taket, dom är kvar efter att jag rev en vägg. Dessa skall avslutas.
Dessutom behöver jag ha 1 eller 2 nya vägguttag. Det finns en strömbrytare på väggen ovanför där uttaget skall sitta. Vet inte om det gör arbetet enklare? Beror väl helt på om det finns förberedd för elkablar inne i väggen redan?
Får man avsluta el och installera nya vägguttag med BB1 och BB2 behörighet?
Dessutom behöver jag ha 1 eller 2 nya vägguttag. Det finns en strömbrytare på väggen ovanför där uttaget skall sitta. Vet inte om det gör arbetet enklare? Beror väl helt på om det finns förberedd för elkablar inne i väggen redan?
Får man avsluta el och installera nya vägguttag med BB1 och BB2 behörighet?
Nej.