2 068 läst · 13 svar
2k läst
13 svar
Försökte bygga kärnreaktor i lägenheten.
Vet inte om det har tagits upp här tidigare.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1520502/Forsokte-bygga-karnreaktor-i-sin-lagenhet.html
När folk börjar bygga sina egna kärnreaktorer har el-priseret blivit för högt.
'
Är det offtopic får en forummoderator flytta inlägget till värsta elkopplingen.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1520502/Forsokte-bygga-karnreaktor-i-sin-lagenhet.html
När folk börjar bygga sina egna kärnreaktorer har el-priseret blivit för högt.
Är det offtopic får en forummoderator flytta inlägget till värsta elkopplingen.
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Tjaa... förbudet mot nya kärkraftverk är väl hävt? Så vad är problemet?
Vore lite kul att läsa hans blogg där han tydligen skrivit om sitt tilltag, utan att ha läst den så gissar jag att han är ute och cyklar. Har svårt att tro att han fått tag i klyvbart material på nätet. Radioaktivt material är en sak, men det blir det ingen reaktor av. Tänk vilken guldgruva det kunde varit att ha ett blåbetonghus annars...
Vore lite kul att läsa hans blogg där han tydligen skrivit om sitt tilltag, utan att ha läst den så gissar jag att han är ute och cyklar. Har svårt att tro att han fått tag i klyvbart material på nätet. Radioaktivt material är en sak, men det blir det ingen reaktor av. Tänk vilken guldgruva det kunde varit att ha ett blåbetonghus annars...
Redigerat:
http://richardsreactor.blogspot.com/ finns bloggen på.
Medlem
· Västra Götaland
· 177 inlägg
Det är inte bara skumma typer på Flashback.
Det finns mycket kunskap där om många ämnen, men det kan vara svårt att sålla bland informationen.
Killen med reaktorbygget har ju skyltat bra med det där så han har nog missat att det var olagligt.
Det finns mycket kunskap där om många ämnen, men det kan vara svårt att sålla bland informationen.
Killen med reaktorbygget har ju skyltat bra med det där så han har nog missat att det var olagligt.
Min uppfattning är efter jag läst hans blogg samt tråden på FB är att han inte riktigt vet vad han har hållit på med, snarare ett sätt att få grymt mycket uppmärksamhet.
Alla fakta han hänvisar till är inget annat en inklippt från google, även annat pekar på att han inte har så mycket kunskap i ämnet.
Han är definitivt inspirerad av "the nuclear boy"
Alla fakta han hänvisar till är inget annat en inklippt från google, även annat pekar på att han inte har så mycket kunskap i ämnet.
Han är definitivt inspirerad av "the nuclear boy"
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Nu verkan han ju bara ha kommit till läget att koka över svavelsyra på spisen, syran var troligen avsevärt farligare än de radioaktiva ämnen han lyckats komma över.
vilken lirare!
Då man läser tråden på flashback, så nämner han sin "gode man". Så jag vill nog ge en poäng åt de som bedömmer att killen inte vet vad han håller på med. Ty man brukar inte bli försedd med en god man, utan någon form av anledning härtill...
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Jag reagerade på samma sak. I tråden är han ju även lite orolig för om polisen skall hitta hans drogrelaterade "brott" när de undersöker hans dator. Om de inte upptäckte det innan så lär de väl göra det efter att han skrivit om det på FB.
Att han har en skruv lös är väl inte mycket att orda om. Koka 97-procentig svavelsyra på spisen hemma i köket utan att ens se till att köksbänken är tom först. Det är korkat nog även utan att man tillsätter radioaktiva ämnen.
Erik
Erik