1 767 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
Eljo trend 2-väg VU avgrenat
Hmmm....något som andra fabrikat "alltid" haft på sina uttag....
Jag föredrar ju (är mest van med) att man kan koppla in i ena sidan och sen vidare i den andra. Första gången jag stötte på ELJO som hade X skruvar i ena ändan så blev jag tokig och gick bersärk för det var även korta trådar i kabeln, jag fattade inte då och förstår fortfarande inte mig på varför det ska vara så. Tacka vet jag ELKO!!!!! 
Jo, jag kom på det också, tex att det är "dubbla" skruvar på ELKO:s uttag beror på att man inte ska sätta dubbla trådar på samma skruv, vi fick den infon en gång för 6-7 år sen av en säljare då vi diskuterade eljo vs elko.
Jo, jag kom på det också, tex att det är "dubbla" skruvar på ELKO:s uttag beror på att man inte ska sätta dubbla trådar på samma skruv, vi fick den infon en gång för 6-7 år sen av en säljare då vi diskuterade eljo vs elko.
Glufsglufs, nu är du verkligen ute på hal is... 
//Patrik
//Patrik
Den är godkännd för avgrening. Alltså man kan gå in med 3 vp-rör och eller utvändig kabel. Man slipper alltså fuska med Wago bakom uttaget.Mikael_L skrev:
När jag gör en nyinstallation grenar jag aldrig av i en apparatdosa. Däremot vid en ombyggnad händer det att man blir tvungen. Då sitter det fint med ett uttag avsett för det.
Finns liknade för Elko och andra fabrikat.
Som standard i ett eljo uttag kan man alltid mata vidare till ett annat uttag, plus att man kan få med en tändtråd, eller om du vill ha biledaren sepparerad från jorden ute i anläggningen kan man lägga den på X:n... Jag saknar x:n de gånger jag använder elko. Men det är en vanesak.