På konsumentens sida
Torsdag 20 november 2014
Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Artikelkommentarer (forum) Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Biobränsle (forum) Bloggar Bokhandel Bygga Byggnadsfysik (forum) Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forumets startsida Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hitta hantverkare Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Inspiration Isolering (forum) Juridik (forum) Jonas Lindmark Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Månadens arktitektritade Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Quiz Rapportera fel Redax blogg Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Robotgräsklippare (forum) Senaste inläggen Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solenergi & vindkraft (forum) Startsidan Stenhus (forum) Studenter (forum) Svarta listan Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Tävling (forum) Upplåningsränta Vad kostar det? Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Villalarm & hemautomation (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Övrigt husrelaterat (forum) Övrigt off topic (forum)
Svara Nytt ämne
  1. 2009-06-12 19:36
    Svara | #1

Nykomling Medlem: jun 2009
    västmanland
    12 inlägg

Grindar, trägrind vid entren

Efterlysning!!! Är det någon som vet vart man kan få tag i schyssta entregrindar i trä till ett resonabelt pris och framförallt en resonabel leveranstid??? Tacksam för svar!!!
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2009-06-12 19:44
    Svara | #2

Immobils avatar
    Gudfader Medlem: okt 2003
    Blekinge
    7 580 inlägg
    Gillad 28 gånger
    11 bilder
    Kanske lite långt från dig, men fina är dom: http://www.skanskagrindar.se/
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2009-06-12 20:27
    Svara | #3

västmanland
    12 inlägg

Taack ska du ha men dem har vi kikat på, likaså på Qvesarums (som det lutar åt) och ljusterö samt decimal.

MEN vi gick in på blocket och hittade en hel del privatföretagare som inte annonserar på annat sätt och det var avsevärda skillnader på pris och hantverk. Frågan är nu bara om leveranstiden.

Vi ska lägga plattor på infart och entre och den grind vi har idag kommer inte att gå att öppna och inte att fixa till heller så vi har behov av att få en grind innan sommaren är över Eller helst till innan vi lägger plattorna eftersom vi har en hund

Vi hoppas på det bästa!

4. 2009-06-15 08:33
    Svara | #4

Senior medlem Medlem: okt 2004
    Värmland
    759 inlägg
    Gillad 2 gånger
    9 bilder
    Skulle själv vilja skaffa fina grindar någongång, när tiden och pengarna räcker till. Tänker då sätta upp en lapp på konsum, och efterlysa några gamla som kan renoveras och fräschas upp. MIsstänker att det finns en del skatter stående i uthusen häromkring...

5. 2009-06-15 13:40
    Svara | #5

västmanland
    12 inlägg

Sara: det är en god ide men jag hittade faktiskt en på blocket som tillverkar grindar till halva priset (nästan) än de större firmorna jag kikat på. Mycket vackra grindar var det dessutom

Gillar annars att både tillverka och renovera själv men med målning av hus samt stora områden plattläggning i sommar så förstod jag att tiden inte skulle räcka för mer... Blir så ibland...

6. 2009-06-24 14:51
    Svara | #6

Nykomling Medlem: sep 2007
    Stockholm
    15 inlägg

lejonessa:
    Går det inte att lägga plattorna lite djupare så att grinden går att öppna?

7. 2009-06-29 13:53
    Svara | #7

Fullvärdig medlem Medlem: dec 2003
    Stockholm
    238 inlägg
    Gillad 1 gånger
    2 bilder
    Jag beställde från Ljusterö-grindar och är jättenöjd. Om priset är resonabelt får du avgöra själv...
    http://www.grindar.eu/
    hette Charlie i den tidigare versionen av forumet...

8. 2009-06-30 17:38
    Svara | #8

Nykomling Medlem: jan 2007
    20 inlägg

1 bilder

Grindar

Jag sökte med ljus o lykta i höstas efter nya grindar. Utbudet var förvånadsvärt tunnt...Tre eller fyra snickerier som där JAG tycker att grindarna såg i stort sett lika ut.. det var inte det där OJ vilken fin eller Den har jag inte sett förut.

Det slutade med att jag googlade runt i dagar på nätet, till slut hittade jag "MIN grind" på en inredningsblogg , vad jag förstår har Annette som skriver denna blogg hittat lite bilder på ng. Amerikansk inredningsida och sen lagt ut bilderna på sin blogg. Det är ett tips, på inredningsbloggarna hittar man mycket kul och unika saker.

Jag har skrivit ut bilden och beställt min grind av en lokal möbelsnickare.

längtar......

9. 2009-06-30 22:42
    Svara | #9

Fullvärdig medlem Medlem: okt 2007
    Halland
    181 inlägg

Sätt gärna in en bild här när du fått grinden!!!

10. 2009-07-02 08:21

västmanland
    12 inlägg

Jo, vi har hittat en jättefin grind hos en som vi fann på nätet, den är nog snart klar... Spännande! Ingen udda modell, en kryssgrind men det är de små detaljerna som har stolparna hatt eller inte osv... Priset var som sagt tidigare dessutom nästan hälften av vad de etablerade firmorna tar.

Ann-sofian: Apropå djupet på plattorna... 1. vi vill inte ha den gamla stängselgrinden kvar vid entren och 2 om vi lägger plattorna djupare så stämmer det inte med trappstegshöjden vid entren, därför beställde vi en ny vacker grind.

Instämmer till fullo om inredningsbloggarna, de är underbara inspirationssidor

11. 2009-07-06 19:19

Amstaff_Locos avatar
    Junior medlem Medlem: sep 2008
    32 år
    Västragötaland
    95 inlägg

13 bilder
    Hej hej om du har lite tid över så kan man ju kanske göra dom själv, vi gjorde våra själva , lite pyssel när man inte har "riktiga" snickeri maskiner men det är riktigt roligt när man är färdig och inte finns likadana hos "grannen" =) Lycka till Mvh

12. 2009-07-06 19:54

Immobils avatar
    Gudfader Medlem: okt 2003
    Blekinge
    7 580 inlägg
    Gillad 28 gånger
    11 bilder
    Riktigt snygga, bra jobbat!

Liknande ämnen

1. Renovera trägrind
    av Achwell i forum Byggnadsvård
  2. Spackla grindar ??
    av Amstaff_Loco i forum Färg, måla & tapetsera
  3. Belysning på grindar?
    av sarrow i forum El
  4. Grindar
    av Raukas i forum Bygglov
  5. Mellanrum: grindar
    av fubar i forum Altan & uteplats

Taggar