2 520 läst · 5 svar
3k läst
5 svar
Vilka söder om stockholm kan leverera följande?
Ja, tänkte bygga en snikigare platta till garaget genom att snickra en form av 45x195reglar och sen lägga 10cm isolering 30 cm in från kanterna och sen votarmering och en matta på innan man gjuter.
Har kollat runt på coop och bauhaus idag, men ingen av dom säljer vettig armering och cellplasten var tokdyr.
Men vart vänder man sej för att få tag i allt detta till vettigt pris och hemkört o klart söder om stockholm?
Beijer går bort pga diverse anledningar, men vilka annars?
Har AKB allt detta plus hemkörning? Eller Lissma såg?
Är ju helg nu så det är svårt att ringa runt o fråga, därför frågar jag här
Har kollat runt på coop och bauhaus idag, men ingen av dom säljer vettig armering och cellplasten var tokdyr.
Men vart vänder man sej för att få tag i allt detta till vettigt pris och hemkört o klart söder om stockholm?
Beijer går bort pga diverse anledningar, men vilka annars?
Har AKB allt detta plus hemkörning? Eller Lissma såg?
Är ju helg nu så det är svårt att ringa runt o fråga, därför frågar jag här
Kostnaden för hemkörning brukar vara förhandlingsbar. Vid riktigt stora lass är det "gratis", annars rör det sig väl om 500-1000 kr beroende på hur långt dom ska åka.
Vill du ha grejorna upplyft till något knepigt ställe kan jag rekommendera Lissma - lastbilskillen där anstränger sig verkligen utöver vad man kan begära och har dessutom en kran som når lååångt.
Vill du ha grejorna upplyft till något knepigt ställe kan jag rekommendera Lissma - lastbilskillen där anstränger sig verkligen utöver vad man kan begära och har dessutom en kran som når lååångt.
Inga konstiga lyft och tyvärr inte allt för mycket som ska beställas heller, men det låter bra att dom verkligen anstränger sej, får ringa på Måndag.MathiasS skrev:Kostnaden för hemkörning brukar vara förhandlingsbar. Vid riktigt stora lass är det "gratis", annars rör det sig väl om 500-1000 kr beroende på hur långt dom ska åka.
Tack för infon.
Köp inte på bauhaus bara! AKB har kunnig personal som hjälper dig att hitta rätt saker.
Varför bara 10 cm isolering? Om jag skulle vara dig så skulle jag istället satsa på 5 cm "stenhård" cellplast vilket kommer att bli både billigare och bättre för dig.
Det viktigaste med en garageplatta är ju att den håller. Värmeisoleringen du får med en 10 cm cellplastskiva i gämförelse med denna på 5 cm är knappt märkbar.
Så här skall jag gjuta vår garageplatta:
-145 reglar som form
-5 cm hård cellplast
-2+2 12 mm armering i 25 cm breda voter
-2 st armeringsmattor 6mm 5x2,35 s150
-Plast på cellplasten för att förhindra radon att tränga upp.
Lycka till!
Varför bara 10 cm isolering? Om jag skulle vara dig så skulle jag istället satsa på 5 cm "stenhård" cellplast vilket kommer att bli både billigare och bättre för dig.
Det viktigaste med en garageplatta är ju att den håller. Värmeisoleringen du får med en 10 cm cellplastskiva i gämförelse med denna på 5 cm är knappt märkbar.
Så här skall jag gjuta vår garageplatta:
-145 reglar som form
-5 cm hård cellplast
-2+2 12 mm armering i 25 cm breda voter
-2 st armeringsmattor 6mm 5x2,35 s150
-Plast på cellplasten för att förhindra radon att tränga upp.
Lycka till!
Liknande trådar
-
Vilka produkter kan rekommenderas för kombination av fole och rollat tätskikt?
Badrum -
Avgöra vilka trådar som är vad - Dimmer
El -
Sunhero solcellsupphandling med Söderens som installatör
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Vilka pumpar passar Laddomat21?
Värme allmänt -
Vilka företag kan ni rekommendera?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer