Skriv svar Nytt ämne
  1. 2005-12-28 21:49
    Svara | #1

Pristips Huntonit-tak

Passade på att nyttja Bauhaus prisgaranti igen. K-rauta har Huntonit Classic i sin höstkatalog för 99 kr/m2. Bauhaus säljer för 129 (eller 139 tom?). Beställde 120 kvadrat på Bauhaus och stegade iväg till kundtjänst. Jojomen. Det var visst bara att betala tillbaka slantarna. *;D Ner till K-rautas pris och sedan 12 procent till. Betalade alltså 87 kr kvadraten till slut. Helt ok pris tycker jag. K-rautakatalogen gäller fram till nyår och det går säkert att hitta fler varor som går att köpa på Bauhaus.

Edit: Observera att garantin inte gäller om det är mer än 10 mil till konkurrenten.
    Bara för att du inte är paranoid längre ska du inte tro att de har slutat jaga dig.

2. 2005-12-28 23:36
    Svara | #2

Fullvärdig medlem Medlem: jul 2005
    Vällingby
    172 inlägg

14 bilder

Re: Pristips Huntonit-tak

PERFEKT!! Köpte nämligen Huntonit takskivor idag för 139kr / kvm på Bauhaus..

Vart får jag tag på K-Rauta katalogen med det lägre priset? Finns katalogen kvar hos K-Rauta må tro? Eller, ännu bättre.. någonstans på nätet?

3. 2005-12-29 00:07
    Svara | #3

Jag var in på K-rauta i Västerås häromdagen och då fanns den kvar där i alla fall.

Kan ev finnas på nätet.

Off topic: När jag försöker öppna de aktuella erbjudandena på K-rautas hemsida så laddas bara startsidan om i den vänstra ramen. Tidigare (ett halvår sen?) fick jag upp ett popupfönster. Jag har försökt att byta webläsare och att stänga av alla typer av popupdödare jag har, men utan resultat. Funkar det för er andra?
    Bara för att du inte är paranoid längre ska du inte tro att de har slutat jaga dig.

4. 2005-12-29 00:41
    Svara | #4

Fullvärdig medlem Medlem: jul 2005
    Vällingby
    172 inlägg

14 bilder

Bob_the_builder skrev
    Funkar det för er andra?
    Funkar för mig om jag gåller Ctrl intryckt när jag klickar på länken. (har Google-toolbar med popup blocker)

Hittade dettvärre inte nån katalog online. Får ringa runt imorrn o kolla om de har nån sån katalog. Måste passa på innan de ändrar priset..

5. 2006-01-06 08:18
    Svara | #5

JLT
    Fullvärdig medlem Medlem: feb 2004
    423 inlägg

1 bilder

Finns massor av varor på Bauhaus som är mycket dyrare hos Bauhaus än de andra byggaffärerna. Bland annat Cascos fäst/fogmassor och fuktspärr. Skiljer fler hundra på en 10 litershink jämfört med t ex Coop Forum. Även takavrinningsprylar från Lindab (stuprör/hängrännor) är Coop Forum betydligt billigare på.

Dock är det lite småkrångligt att bevisa för Bauhaus att det är billigare hos en annan affär om man inte redan köpt produkten och har kvitto. Kataloger/reklamblad fungerar dock bra som bevismaterial.

I somras fick jag tillbaks några hundralappar på en gasolgrill som Växus sålde för 300:- lägre pris. På Bauhaus ringde dom till huvudkontoret och där hävdade det att det inte var samma grill, eftersom det saknades texten "plus" efter modellnumret i Växus-bladet. Åkte till Växus och det visade sig vara exakt samma grill med "plus" efter modellnummer samt likdan EAN-kod. Till slut fick jag mellanskillnaden.

Givetvis ska man vara vaksam när konkurrenterna kommer med sina reklamblad. Det går att göra klipp om samma vara finns hos Bauhaus.

6. 2006-01-06 10:15
    Svara | #6

Problemet med att använda kvitton som "bevismaterial" är att de ofta är så dåligt specade. Det kan ju stå "RÖR, 110 mm" eller "FÄRG 10 LIT".

Liknande ämnen

1. Pristips på Bosch PCM7S
    av wanegardh i forum Verktyg, maskiner & fordon
  2. Huntonit vs gipsplank??
    av bandy76 i forum Byggmaterial & byggteknik
  3. Huntonit i uterum
    av gravis i forum Byggmaterial & byggteknik
  4. Huntonit takpanel
    av Tobbe&Emma i forum Byggmaterial & byggteknik
  5. Huntonit i taket
    av LUDDET i forum Byggmaterial & byggteknik