Svara Nytt ämne
  1. 2011-11-27 14:27
    Svara | #1

dof
    Fullvärdig medlem

Ny keramik Calmar v33

Är det någon som provat den nya keramiken till calmarpannan med inbyggd sekundärluftskanal?
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2011-11-28 09:21
    Svara | #2

Fullvärdig medlem
    Jag bytte i sommras. Valde den nya keramiken då min sekundärlåda också var slut. Brinner något jämnare, kanske för att det är mer keramik som är varm? Minns inte pris eller prisskillnad men är inte sekundärlådan slut så tycker jag den gamla modellen duger.
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2011-11-30 06:03
    Svara | #3

Forumgud
    Den nya keramiken var väl lite dyrare än den gamla om jag fattade rätt när jag ringde trebema och frågade om detta.
    Ska bli intressant att höra dina erfarenheter Palte. Tror du den nya keramiken kommer hålla längre än den gamla?
    Om inte så kan det ju löna sig att byta/reparera lådan och köra med den gamla modellen (som är lite billigare)

Jag funderar också hur jag ska göra med detta. Min låda verkar rättså sliten.

4. 2011-11-30 08:58
    Svara | #4

Fullvärdig medlem
    Min sekundärlåda var sprucken och helt uppfläkt på sina ställen och tyckte att hålen i keramiken blivit för stora (så var det nog inte).Jag hade säkert kunnat köra 1-2 år till med min keramik men 6år tycker jag är ok. Denna keramiken ska jag köra med tills den trillar ihop...

Har kunnat minska primärluften och ändå behållt effekten uppe = något mindre övertändning.

5. 2011-11-30 17:06
    Svara | #5

Forumgud
    Aha. jahaja,du har kört samma keramik i 6 år? Det var ju länge och bra. Själv har jag bytt keramik oftare.
    Hoppas den nya modellen håller lika eller ännu längre.
    Låter ju också bra det där med luftinställningen.

6. 2011-11-30 20:33
    Svara | #6

dof
    Fullvärdig medlem
    Är inne på mitt sjätte år också , men kommer inte behöva byta än på ett tag. Sekundärlådan har tagit rätt bra med stryk på min och nu då den nya keramiken verkar fungera bra så blir det nog en sådan. En till snabb fråga. Är den undre keramiken samma på v65 och v33?

Liknande ämnen

1. Kostnad keramik
    av Don82 i forum Biobränsle
  2. Söndereldad keramik
    av Maggy i forum Biobränsle
  3. Värma Keramik?
    av kricken_ i forum Biobränsle
  4. Keramik, vad gör den? var finns den?
    av -Knox- i forum Biobränsle
  5. Sprucken keramik
    av davva36 i forum Biobränsle